  • Data: 2014-11-02 14:13:21
    Temat: Re: "Niewinny i prześladowany" Roman P. [linki prawne]
    Od: ApostatA <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-11-02 o 11:24, A. Filip pisze:
    > <politycznie> To dla Polańskiego wyższość umowy międzynarodowej nawet nad
    > konstytucją już nie obowiązuje? Tym razem nikt nie da Sejmowi czasu na
    > dostosowanie KPK do umowy międzynarodowej?:-) </politycznie>

    W Polsce, wbrew temu co mówią "narodowe media" Konstytucja RP jest przed
    umowami miedzynrodowymi. Sprawdziłem nawet, co mnie zdziwilo, ze nawet
    ustawy Sejmu sa przed umowami. CHyba, ze zachodzi kolizja wtedy
    pierwszenstwo ma umowa (ratyfikowana ofc). IMO nie ma kolizji miedzy KPK
    a umową z USA - gdyby strony umowy chciały zezwalalić na ekstradycję
    niezależnie od polskiego KK i KPK to takowe "kolizje" byłyby napisane
    wprost. Przy takiej interpretacji Polański NIE MOŻE być wydany USA na
    podstawie oryginalnych zarzutów. Dodatkowo, o czym wspomniałeś, polska
    strona może mieć wątpliwości czy nie dojdzie do ponownego sądzenia w tej
    samej sprawie, co wprost wyklucza ekstradycję.
    Wygląda na to, że Polanski moze być poszukiwany, wyłącznie, jako zbieg w
    celu odbycia kary, tyle, ze sądu, i nie tylko w Polsce, nie lubią
    wydawać kogokolwiek (nie wspominając o obywatelach) w ciemno. A
    Amerykanie nie są skorzy do warunkowej ekstradycji.

    --
    "...tylko ludzie ku..."