    From: _Master_ <...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odpowiedzialność PORTALU za reklamy
    Date: Sat, 4 May 2024 20:58:52 +0200

    > Nie wiem, czy administratorzy przeglądają te reklamy, ale weź pod uwagę,
    > że to może się zmieniać w czasie. Dziś wyświetla się reklama kremu, a
    > jutro milionowych zysków. Może się to jeszcze zmieniać w zależności od
    > tego kto na to patrzy. Nie wiem, czy akurat w tym wypadku, ale na pewno
    > serwer "widzi", z jakiego IP oglądasz i może być tak oprogramowane, że
    > przykładowo Polak zobaczy co innego, niż Słowak - oczywiście z tym
    > zastrzeżeniem, że można "oszukiwać" z tą lokalizacją. Administrator może
    > widzieć co innego, niż Ty.

    Oni to wiedzą Kocie ;-)

    > Jeśli chodzi o stronę prawną, to powyższe wynika z art. 12 Ustawy o
    > świadczeniu usług drogą elektroniczną. Kiedyś się zastanawiałem, czy
    > taki FaceBook za takie oszukańcze reklamy nie powinien ponieść
    > odpowiedzialności, bo w sumie mechanizm FaceBook odpowiada za to, komu
    > sa wyświetlane reklamy. Ale przeszło mi :-)

    Widzisz. Przeszło Ci.

    Jak tak będzie nam przechodzić to następnym razem pojawi się "raklama"
    nawołująca do ZABÓJSTWA.

    Skoro ścigani są oszuści za przekręty na wnuczka, na garnki, na
    bankowca... Tak może i z marnym skutkiem ale ścigane...

    To czym to się różni?

    Że niby ktoś inny wyświetla reklamy.
    Że niby tylko mi się to wyświetla Co to za argumenty?

    To jest dalej próba oszustwa + bezprawne wykorzystanie wizerunku.

    Jak ktoś taki baner wystawi w centrum miasta to też ujdzie płazem?