  • Data: 2020-01-21 00:35:49
    Temat: Re: PBS upadl
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." 5e260384$0$546$6...@n...neostrada.pl

    > dla Ciebie kupa, dla nich nieistotne drobne :-)

    Dla mnie? W tysiąc lat nie zdobędę tego...
    Ale oni ;) zarabiają rocznie setki tysięcy
    plnów, lub lepiej...

    > No, z grubsza mozna by tak powiedziec, ale zakladam ze BFG, na BFG sie skladaja
    banki, na banki sie skladamy my, my jestesmy
    > podatnikami ... tym niemniej bezposrednio
    > podatnicy nie. Moze sie NBP dolozyl, ale NBP przeciez nie
    > obciaza podatnika :-P

    NBP prowadzi jakąś bankową_politykę uzależnioną od polityki
    państwa -- w efekcie tejże bankowej_polityki_BFG banki coś
    płacą... Na kogo banki zrzucają swe obciążenia? -- na
    najsłabszych, czyli na nas...

    Od wyborców/podatników zależy, kogo wybiorą do
    państwowych_władz, które wybiorą władze_NBP...

    Aby było jasne -- nie twierdzę, że NBP źle pracuje.

    -=-

    Na kogo fryzjer zrzuci podwyżkę składek ZUS? -- na czyją głowę? ;)
    [ale obmyślam koszmarną zemstę -- wyłysieję do zera!!! i qpię
    na AliExpress peruki... może jeszcze gdzieś poza AliExpress...
    będę zmieniał jak przysłowiowe rękawiczki...]
    Przecież nie możemy oczekiwać od fryzjera dopłacania do interesu!
    Podwyżka składek ZUS MUSI być przerzucona na klientów!
    Fryzjer (lekarz, dentysta, murarz, piekarz, krawiec itd.)
    MUSI przerzucać podwyżki składek ZUS na klientów -- MUSI
    zarabiać! Innej drogi NIE MA!

    -=-

    Śmieszyły mnie przed laty wypowiedzi typu:
    - na tej transakcji nie zarabiam
    - niech będzie moja strata
    - sprzedają po kosztach, bez zarobku...

    Pytałem wówczas -- z czego zatem żyje firma? Z czego płaci
    sekretarkom, z czego płaci za lokale itd.?... I dodawałem,
    że ja (co do zasady) zarabiam na handlu 16%... Im drożej
    sprzedaję, tym więcej zarabiam i zazwyczaj mniej pracuję,
    bo droższy (droższy od tańszego?) sprzęt zazwyczaj jest
    mniej awaryjny od taniochy... ;)

    Ale ja nie miałem ani sekretarek, ani lokalu...
    Podatki, transport, drobiazgi... (drobiazgi -- papier
    na faktury chociażby, długopisy...)

    --