    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PayPal a Urząd Skarbowy - po rozmowie z US
    Date: Fri, 4 May 2007 12:01:33 +0000 (UTC)

    Dnia 04.05.2007 Pawel Wimmer <w...@o...pl> napisał/a:
    > Mam ciąg dalszy poruszonego 2 maja tematu (PayPal a Urząd Skarbowy).
    > Porozmawiałem sobie z miłą panią z US na Woli w Warszawie, przedstawiłem
    > schemat działania (jako osoba prywatna) i dowiedziałem się, że mogę
    > uzyskiwać dochody na konto w PayPal, a po przelaniu ich na konto bankowe w
    > Polsce muszę się rozliczyć z nich w podatku rocznym PIT.
    > Zaznaczam przy tym, że owa miła pani o PayPalu nigdy nie słyszała (o!!!)
    > Czy jest to na pewno prawda, czy po prostu się nie dogadaliśmy, nie mam
    > pewności. Niemniej taką wersję usłyszałem.
> [...]

    Nie wiem, po co tak drążysz. Sprawa jest oczywista i pań z US do tego
    mieszać nie trzeba. Wystarczy przeczytać ustawę o podatku dochodowym od
    osób fizycznych. Każdy dochód podlega opodatkowaniu (no, każdy uzyskany w
    sposób wymieniony w ustawie, ale obecnie definicja jest już na tyle
    szeroka, że prawie całościowa ;-), poza wyjątkami wymienionymi w tejże
    ustawie. Niezależnie od tego, czy wynagrodzenie za niego przyjdzie przelewem,
    przekazem pocztowym, przez posłańca, Paypalem lub w naturze. Ba, dochód
    podlega opodatkowaniu nawet jeśli forsa w ogóle nie przyjdzie. Podatki
    płaci się nie od wpływów na rachunek bankowy (takie przekonanie wychodzi
    spomiędzy wierszy Twoich postów :), tylko od *dochodu*. Wpłynięcie pieniędzy
    na rachunek bankowy jest co najwyżej przesłanką, że może jakiś dochód wystąpił,
    ale tylko tyle. Przecież może to być depozyt nieprawidłowy, pożyczka,
    nieopodatkowane stypendium, nadpłata itd itp.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/