eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja - Niezgodność towaru z umową. Znowu pytanie o termin. › Re: Re: Reklamacja - Niezgodność towaru z umową. Znowu pytanie o termin.
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 2 Mar 2015 12:57:06 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Re: Reklamacja - Niezgodność towaru z umową. Znowu pytanie o termin.

    On Mon, 2 Mar 2015, p...@g...com wrote:

    > Powołałem się na art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej.

    Przecież tam są słowa "towaru konsumpcyjnego".
    Jakbyś kupował *drzwi*, ale jako *sprzęt* (a nie usługę ich wstawienia),
    to owszem, przysługiwałoby.
    Oczywiście z tym zastrzeżeniem, że (w przypadku drzwi) byłyby
    przepychanki "Pan je źle zamontował".

    IMVHO, jest tu problem taki, że z okazji zaistnienia kiedyś różnicy
    między 7% VAT na "usługi mieszkaniowe" a 22% VAT na "towary do tego",
    istnienie dość jednoznacznych interpretacji iż należy "usługę
    z towarem" traktować jako *całość*, również oddzielne ujęcie drzwi
    i montażu na f-rze o niczym nie przesądza.
    Brakujące elementy to "źle wykonany montaż" a nie "złe drzwi" (nie
    bić, ja tylko wnioski wyciągam z przepisu).

    IMO, szukać bardziej trzeba pod kątem "usługa", np:
    http://www.infor.pl/prawo/reklamacje/zadania-konsume
    nta/323191,Reklamacja-uslug-wykonanych-na-podstawie-
    umowy-zlecenia.html

    BTW: sam nawet jeszcze nie sprawdziłem czy i co się pozmieniało w zakresie
    reklamacji od br, więc poprzestanę na wniosku negatywnym.

    pzdr, Gotfryd