  • Data: 2020-01-25 12:28:58
    Temat: Re: Run na bank
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 24 Jan 2020 10:52:45 -0800 (PST), s...@g...com
    napisał(a):

    > Tego czego mi tu brakuje to prostej logiki. Znaczy sie w systemie
    > bankowym ta logika powinna obowiazywac.
    >
    > Srodki na ROR powinny byc nietykalne. Znaczy sie przez bank. To nie
    > sa srodki na pozyczki czy inwestycje czy oplacenie kasjerki czy
    > lokalu. I jako takie powinny byc "pewne jak w Banku"

    Cos w tym jest

    > Natomiast lokaty to juz nie tylko +3% ale i "ryzyko utraty w
    > przypadku braku plynnosci banku"
    > Wtedy latwo bylo by oddzielic tych co ryzykuja od tych co po prostu
    > operuja.

    Hm, suweren raczej chce bezpiecznych oszczednosci.
    Dla ryzykantow jest gielda, fundusze, obligacje.

    Dodaj rzad, co namawia do oszczedzania na emeryture, bo mu sie nie
    chce placic :-)

    > Ekspertem nie jestem ale mam wrazenie ze aktualnie ROR i lokata to
    > wewnetrznie ta sama kupka. Bank padnie to wyplacone jest tylko to
    > co gwarantowane zewnetrznie.

    Tak jest. Ale
    -banki beda przeciw, za duzo zarabiaja na pieniadzach z ROR.
    -oplaty musialyby wzrosnac
    -ciekawe, czy dzis by sie udalo. Wiekszosc z tych "pieniedzy w banku",
    to srodki z bankowej kreacji. Wiec takich prawdziwych wszystkim na
    RORy zabraknie :-)

    -kryzys na rynku kredytowym zapanuje, inwestycje stana, gospodarka
    zdoluje ... chyba ze zaczniemy pozyczac w zagranicznych
    bankach ... w walucie :-)

    Tak czy inaczej ... przydalby sie taki rachunek "powierniczy".
    Nawet opcjonalnie, na specjalne okazje.
    Nie ma ... czyzby w trosce o gospodarke ? :-)

    A moze niepotrzebny - w sensie ze BFG plus nadzor plus kary dla
    prezesow wystarcza ...

    > Co w przypadku takiego samorzadu jest bolesne.

    Co ciekawe - jednostki panstwowe trzymaja w NBP.
    A samorzady nie moga ?

    J.