    From: Miernik <m...@f...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: SWIFT i IBAN dla niemieckiego banku ?
    Date: Fri, 3 Mar 2006 11:59:35 +0100

    666 <j...@i...pl> wrote:
    > Niektórzy mieszkańcy nadreńskiego kraju powszechnej szczęśliwości,
    > czyli narodu z 8-cyfrowym numerem BLZ oraz jedynie 6-cyfrowym numerem
    > konta, są niestety odporni na stadardy polskich banków i uparcie nie
    > chcą podać swojego numeru SWIFT ani IBAN :-/ Jak można 'przerobić'
    > podany przez Niemca numer w niemieckim standardzie na ten akceptowany
    > przez nasze banki, dla przelewu do Niemiec (zapłata za aukcję)?

    Nie da się. Numer IBAN może dowiedzieć sie jedynie właściciel konta w
    swoim banku.

    Jeśli chcesz mogę przelać dowolną kwotę na konto w niemieckim banku
    znając jedynie numer BLZ i 6-cyfrowy numer konta, gdyż mam konto w
    niemieckim banku.

    Jeżeli przelejesz mi EUR na konto w polskim banku (jedynie jeśli masz
    konto w BZWBK, Millennium, Nordea). W przypadku Multibank, Deutsche Bank
    PBC lub Kredyt bank musiałbyś poczekać chwilę aż założę konto w danym
    banku, co z chęcią zrobię. Moje koszty tej operacji wyniosą 2 EUR + 1%
    kwoty.

    Jeśli przelejesz mi PLN z dowolnego banku do tej kwoty należy doliczyć
    2% wyżej wyliczonej całości (kwota przelewu + koszty w EUR) na
    przewalutowanie, kurs EUR/PLN średni NBP.

    Możesz także mi zapłacić przez PayU.pl z Escrow, wtedy PayU nie wyda mi
    środów dopóki Ty nie zaakceptujesz. PayU policzy Cię za to 0.30 PLN +
    2.9% kwoty, moje koszty takie same jak w przypadku zwykłego przelewu.

    Mam 74 pozytywne komentarze na Allegro, 0 negatywów, konto Allegro od
    ponad 5 lat, nie zniknę z kasą:
    http://allegro.pl/show_user.php?search=miernik%40ffi
    i.org

    Czas wykonania operacji (kiedy środki pojawią się ma koncie odbiorcy):
    od 5 do 8 dni roboczych od pojawienia sie Twoich środków na moim koncie
    (żadna sobota nie jest dniem roboczym).

    Nniejszy tekst nie jest ofertą w rozumieniu KC, a wymiemiona w nim
    usługa nie jest przedmiotem działalności gospodarczej, nie jest
    wykonywana w sposób zorganizowany ani ciągły, a wymienione w tekście
    opłaty są zrównoważeniem poniesionych kosztów i ryzyka kursowego.

    Nniejsza usługa jest przysługą koleżeńską, i jest wykonywana jedynie
    okazjonalnie, wybiórczo jedynie osobom uczestniczącym wspólnie ze mną w
    pewnym kręgu koleżeńskim, jakim może być grupa dyskusyjna czy
    społeczność użytkowników aukcji internetowych.

    Why software shouldn't be covered by patents
    http://bladeenc.mp3.no/articles/software_patents.htm