  • 1. Data: 2006-03-03 09:44:55
    Temat: SWIFT i IBAN dla niemieckiego banku ?
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Niektórzy mieszkańcy nadreńskiego kraju powszechnej szczęśliwości, czyli narodu z
    8-cyfrowym numerem BLZ oraz jedynie
    6-cyfrowym numerem konta, są niestety odporni na stadardy polskich banków i uparcie
    nie chcą podać swojego numeru SWIFT
    ani IBAN :-/
    Jak można 'przerobić' podany przez Niemca numer w niemieckim standardzie na ten
    akceptowany przez nasze banki, dla
    przelewu do Niemiec (zapłata za aukcję)?
    JaC

  • 2. Data: 2006-03-03 10:59:35
    Temat: Re: SWIFT i IBAN dla niemieckiego banku ?
    Od: Miernik <m...@f...org>

    666 <j...@i...pl> wrote:
> [...]
    > podany przez Niemca numer w niemieckim standardzie na ten akceptowany
    > przez nasze banki, dla przelewu do Niemiec (zapłata za aukcję)?

    Nie da się. Numer IBAN może dowiedzieć sie jedynie właściciel konta w
    swoim banku.

    Jeśli chcesz mogę przelać dowolną kwotę na konto w niemieckim banku
    znając jedynie numer BLZ i 6-cyfrowy numer konta, gdyż mam konto w
    niemieckim banku.

    Jeżeli przelejesz mi EUR na konto w polskim banku (jedynie jeśli masz
    konto w BZWBK, Millennium, Nordea). W przypadku Multibank, Deutsche Bank
    PBC lub Kredyt bank musiałbyś poczekać chwilę aż założę konto w danym
    banku, co z chęcią zrobię. Moje koszty tej operacji wyniosą 2 EUR + 1%
    kwoty.

    Jeśli przelejesz mi PLN z dowolnego banku do tej kwoty należy doliczyć
    2% wyżej wyliczonej całości (kwota przelewu + koszty w EUR) na
    przewalutowanie, kurs EUR/PLN średni NBP.

    Możesz także mi zapłacić przez PayU.pl z Escrow, wtedy PayU nie wyda mi
    środów dopóki Ty nie zaakceptujesz. PayU policzy Cię za to 0.30 PLN +
    2.9% kwoty, moje koszty takie same jak w przypadku zwykłego przelewu.

    Mam 74 pozytywne komentarze na Allegro, 0 negatywów, konto Allegro od
    ponad 5 lat, nie zniknę z kasą:
    http://allegro.pl/show_user.php?search=miernik%40ffi
    i.org

    Czas wykonania operacji (kiedy środki pojawią się ma koncie odbiorcy):
    od 5 do 8 dni roboczych od pojawienia sie Twoich środków na moim koncie
    (żadna sobota nie jest dniem roboczym).

    Nniejszy tekst nie jest ofertą w rozumieniu KC, a wymiemiona w nim
    usługa nie jest przedmiotem działalności gospodarczej, nie jest
    wykonywana w sposób zorganizowany ani ciągły, a wymienione w tekście
    opłaty są zrównoważeniem poniesionych kosztów i ryzyka kursowego.

    Nniejsza usługa jest przysługą koleżeńską, i jest wykonywana jedynie
    okazjonalnie, wybiórczo jedynie osobom uczestniczącym wspólnie ze mną w
    pewnym kręgu koleżeńskim, jakim może być grupa dyskusyjna czy
    społeczność użytkowników aukcji internetowych.

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Why software shouldn't be covered by patents
    http://bladeenc.mp3.no/articles/software_patents.htm

  • 3. Data: 2006-03-03 15:55:42
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Obawiam się, że z kapitalistycznej chęci zysku pitolisz kolego, przykład to:

    Sparkasse Köln-Bonn BLZ 38050000 Konto Nr. 104415765
    IBAN: DE78 380500000 104415765
    SWIFT-BIC: BONSDE33

    Ale nie znam algorytmu dla dowolnegokonta niemieckiego i liczę, że ktoś podpowie, a
    nie stracę pół dnia na rzeźbienie...
    JaC

  • 4. Data: 2006-03-03 16:36:17
    Od: Miernik <m...@f...org>

    666 <j...@i...pl> wrote:
    > Obawiam się, że z kapitalistycznej chęci zysku

    Jaasne, proponuje stawki niższe niż większość Polskich banków, za taki
    przelew, nawet taniej niż najtańsze 9.50 PLN w Millennium dla większości
    przypadków, nawet nie wiem czy na nich nie stracę jak się kursy rypną, a
    Ty mnie od kapitalistów wyzywasz :) Chciałem powiedzieć że w ciągu
    ostatnich kilku lat odkąd śwadczę tą usługę, skorzystało z niej mniej
    więcej 5 osób jeśli nikogo nie zapomniałem. Biznes jak cholera :)))
    Prowizje za wszystkie moje rachunki wielokrotnie przekroczyły naliczone
    przeze mnie prowizje. Ale lubię to.

    No wiem że w Citi jest promocja, przelewy gratis...

> [...]
    >
    > Ale nie znam algorytmu dla dowolnegokonta niemieckiego i liczę, że
    > ktoś podpowie, a nie stracę pół dnia na rzeźbienie...

    To że akurat w tym banku numer IBAN zawiera numery BLZ i wewnętrzny
    numer konta, to nie znaczy że w każdym banku tak jest. Niektóre banki
    mogły przyjąć całkowicie inne numery IBAN, i jeśli sobie tak obliczysz
    numer konta, ryzykujesz że twój przelew pójdzie w kosmos. Spróbuj tak
    zrobić z jakimkolwiek polskim starym numerem konta. Jeżeli chcesz
    zaryzykować, proszę bardzo:

    http://www.agronex.lv/iban/iban.html
    Nawet dla Twojego przykładu wyszło DE78380500000104415765

    Aż tak mnie nie zależy na przelewaniu za te 2 EUR + 1% :)
    Ale nie gwarantuje pewności takiego numeru. Jak dojdzie to się pochwal
    :)

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en

  • 5. Data: 2006-03-03 20:54:41
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Fri, 3 Mar 2006 10:44:55 +0100, " 666" <j...@i...pl> wrote:

> [...]
    akceptowany przez nasze banki, dla
    >przelewu do Niemiec (zapłata za aukcję)?

    A jakbyś zadzwonił albo zamejlował do tego banku to by nie
    powiedzieli? Nie wiem, tak sobie tylko kombinuje. Czasami najprostsze
    rozwiązania są najlepsze :)
    A to przecież to żadna tajemnica.

    PG

  • 6. Data: 2006-03-03 22:37:20
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Helmut mnie osłabia, trzy razy pytam go o IBAN, a on uparcie daje BLZ,
    niereformowalny...

  • 7. Data: 2010-03-30 18:48:28
    Od: "papasierrapl" <papasierra@WYTNIJ_TOtlen.pl>

    Temat jest prostszy niż sie wydaje.:
    1. wejdź na stronę http://www.iban.de/iban-pruefen.html
    2. wpisz identyfikator kraju
    3. wpisz numer banku - BLZ (Bankleitzahl) otrzymany od niemieckiego odbiorcy
    4. wpisz numer konta niemieckiego konta w tym banku
    5. wciśnij generowanie numeru IBAN

    ot sposób - powodzenia w transakcjach z kolegami z NIemiec

  • 8. Data: 2011-05-28 09:35:55
    Od: "PATRYCJAZ" <PAPRYKA@WYTNIJ_TOOP.PL>

    papasierrapl - dzięki za informację, jesteś króelem:)
    sposób sprawdzony i działa...