    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Stare nasiona... czy jeszcze żyją?
    Date: Tue, 3 Feb 2015 06:43:49 -0600

    news:slrnmd1ebq.si8.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Po co siać maciejkę o tej porze roku? Rozumiem, że do doniczki
    > -- ale maciejka w doniczce, nawet w normalnych warunkach, nie
    > w domu, nie zawsze chce kwitnąć.

    Nie martw się "po co"... to już moja głowa się tym martwi :-)
    A jak Cię bardzo gryzie ciekawość to właśnie posiałem trochę
    (8) ziaren tylko dla sprawdzenia ich witalności bo mam dwie
    torebki tych starych nasion i nie wiem czy na wiosnę kupić
    mam nowe czy nie stare odżyją.

    A swoją drogą, wiesz czemu maciejka nie chce kwitnąć
    w pomieszczeniu? Przeszkadza jej cykl świetlny czy temperatura?

    > Próbe kiełkowania robi się na mokrej bibułce. Wtedy widać, czy
    > nasionko ma jeszcze ochotę by wyściubić kiełek.

    Wciąż na bibułce trzeba wiedzieć ile trzeba czekać i kiedy
    uznać że nie udało się... Tak mi się przynajmniej wydaje.
    Czy wiesz ile dni ma kiełkować szczypiorek lub maciejka?