    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Stare nasiona... czy jeszcze żyją?
    Date: Tue, 3 Feb 2015 23:46:44 -0600

    news:slrnmd2mh4.vmj.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > Przeważnie w takiej sytuacji dzieje się tak, że w glebie odżywa
    > kilka (np. 8) ziaren jakiegoś chwastu, który dla jaj postanowił
    > udawać maciejkę i zrobić siewcy psikusa.

    Tu nie ma chyba takiej możliwości, bo ziemię mam ze sklepu, z torebki, a ta
    jest chyba wysterylizowana. W każdym razie obok ładnie wykiełkowanej rukoli
    nie ma ani jednej roślinki-chwasta.

    > Może nawet nie cykl, a brak światła. Ja mam wszędzie dużo cienia,
    > i ona mi skubana kwitnąć nie chce. Glebę pod drzewami też mam
    > marną, suche piachy takie, więc siałem do doniczek i stawiałem
    > gdzie najjaśniej. Kilka kwiatków było, ale nie tyle, co powinno.
    > Gdzieś przeczytałem, że ona do doniczek w ogóle ma uraz -- ale
    > nie wiem, czy w to wierzyć.

    A gdzie o tym czytałeś? Ja znalazłem opis tutaj:
    http://www.zielonyogrodek.pl/jednoroczne/lewkonia-dl
    ugoplatkowa-maciejka
    I z tego co tam piszą o warunkach (stanowisko słoneczne, ziemia żyzna,
    próchniczna) to zdaje się obu warunków nie spełniasz swoim cieniem w suchych
    piachach :-)

    > Ale widać, czy i co się dzieje. Osiem, to trochę mało, zwyczajem
    > jest chyba sianie stu i opisywanie siły kiełkowania w procentach.
    > Tak że ani jedno nie wykiełkuje od teraz aż do wiosny, to już jest
    > sytuacja ekstramalna.

    Tak, tylko wolałbym to miejsce w doniczce przeznaczyć na coś co lepiej
    rokuje rokuluje? ;-) niż trzymać beznadziejny szczypiorek.

    > Powinno być napisane na torebce.

    Teraz właśnie się mi torebki zapodziały, a chciałem sprawdzić datę
    pakowania, bo ktoś mi powiedział że powinna być na torebce również data...
    Muszę poszukać, gdzieś mi wcięło wszystkie nasiona :-(

    > Oto siewca wyszedł siać. A gdy siał niektóre ziarna padły na drogę,
    > nadleciały
    > ptaki i wydziobały je. Inne padły na miejsca skaliste, gdzie niewiele
    > miały
    > ziemi; i wnet powschodziły, bo gleba nie była głęboka. Lecz gdy słońce
    > wzeszło,
    > przypaliły się i uschły, bo nie miały korzenia. Inne znowu padły między
    > ciernie,
    > a ciernie wybujały i zagłuszyły je.

    Hej, jak cytujesz to podaj przynajmniej autora ;-)
    http://biblia.deon.pl/rozdzial.php?id=256&werset=1#W
    1