    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 22 Oct 2017 20:11:45 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Suche posadzki
    From: Tornad <w...@a...com>

    W dniu poniedziałek, 23 października 2017 01:17:55 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
    > Czołem,
    >
    > Kilka lat temu jedyną znaną mi alternatywą dla lania posadzek z
    > betonu/samopoziomu było układanie płyt wiórowo-cemenetowych. Czy pojaiwły
    > się na tym p olu jakieś nowe, genialne wynalazki?
    > Mam łazienkę 7 m2 do zrobenia i nie chce mi się paskudzić mokrymi
    > pracami...

    W Hameryce robi się to powszechnie w ten sposób, ze na wypoziomowanych belkach
    nabija się 3/4 cala grubości sklejke wodoodporna. Na niej zszywkami lub
    krótkimi papiakami nabija się siatke Rabitza. Taka rozciągana z cynkowanej
    blachy.
    Potem to się zaciera zaprawa betonowa, która należy zwilzac woda co by beton
    był silny. Po kilku dniach uklada się na tym plytki ceramiczne lub co tam kto
    chce. Same fugi po kilku dniach maluje się trzykrotnie pędzelkiem, specjalnym plynem
    penetrująco-uszczelniającym, na bazie teflonu. I to ma gwarancje
    trwalosci 5 lat. A praktycznie dluzsza.
    Widzialem tez jak Meksyki robily tak samo tyle ze pod ta siatke, na sklejce
    podkladali gruba pape, która ma zapobiegać ew. krótkotrwałemu zalaniu posadzki.
    I chyba roznicom rozszerzalności termicznej plytek w stosunku do podloza. Tak
    zrobili w milionerskiej łazience i to się kupy trzyma już kilka lat.

    Ja w Polsce na wsi robilem ta technologia, tyle, ze rekami fachowca plytkarza.
    Kilka razy mi powtarzal, ze on odpowiedzialności za taki sposób nie bierze. Ja
    mu na to kilkakrotnie odpowiedziałem, ze nie będę go pociagal. Siatke nabil
    zszywaczem na slepej podłodze wykonanej z plyt wiórowych Plyty były już czymd
    pomalowane i wodoodporne. Grubosc zaprawy była około 1 cm ale miejscami
    grubsza bo sobie tym betonem dokładnie podloge wyrownal. Bo te plyty miały gory i
    doliny.
    Posadzka od ponad roku trzyma się dobrze. Plyty maja wymiar pol na pol metra
    czyli duże. Nic nie trzeszczy, ciezka lodowka jej nie zdewastowala, i
    obciazenie tumem znosi bez uszczerbku. Za kilka lat mogę Ci napisac czy i jak
    się trzyma i czy czas jej zbytnio nie nadgryzł:)

    Pzdr
    Tornad