PracaGrupypl.praca.dyskusjeTendencja (w IT) › Re: Tendencja (w IT)
  • Data: 2006-07-20 07:59:52
    Temat: Re: Tendencja (w IT)
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> szukaj wiadomości tego autora

    > Po wielkich sprzed ładnych kilku lat nie ma właściwie śladu, co
    > ciekawe wiele nowych firm została otworzona przez..... niezadowolonych
    > pracowników firm istniejących na rynku.

    To jest normalne od bardzo dawna. Często takie firmy radzą sobie o wiele
    lepiej, niż te, z których się urwali. Znam nawet przypadki, gdy z dużej i
    znanej firmy odeszła większość cennych pracowników i załozyli swoją dużo
    lepiej prosperującą na rynku firmę. Przejęli większość klientów (teraz
    bardziej zadowolonych), zabrali ze soba wiedzę, technologię. Stoje z boku i
    podziwiam. Rodzima firma z tego powodu znacznie podupadła.

    Jestem zdania, że pracownik, to taki sam kooperant dla firmy, jak jej
    klienci. Klientom sprzedajemy produkt, a od pracownika kupujemy usługę
    pracy. Niestety niektórzy tego nie rozumieją.

    IMHO to jest biznes, a my żyjemy w kapitaliźmie. Zresztą takie akcje dotyczą
    zwykle pracodawców, którzy właśnie zbyt często powołują się na zasady
    kapitalizmu wobec swojego pracownika. W rezultacie ostają swoją własną
    bronią w głowę. Jeśli pracodawca im nie płaci, albo z innego powodu nie
    potrafi współpracowac ze swoimi pracownikami, to sam jest sobie winny.

    --
    Lukasz