PracaGrupypl.praca.dyskusje › Tendencja (w IT)

  • 1. Data: 2006-07-20 06:19:59
    Temat: Tendencja (w IT)
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Ostatnio miałem okazje odwiedzić Szczecinek, ot taka
    kilkudziesięciotysięczna miejscowość na Pomorzu Środkowym gdzie 10 lat
    temu chodziłem do szkoły średniej, moją uwage tam zwróciły firmy IT,
    ot taki przegląd na zasadzie "co się zmieniło".

    Po wielkich sprzed ładnych kilku lat nie ma właściwie śladu, co
    ciekawe wiele nowych firm została otworzona przez..... niezadowolonych
    pracowników firm istniejących na rynku.

    IT to moze odrobine specyficzna dziedzina, ale taka sytuacja na rynku
    oddaje w pewnym sensie sytuacje w gospodarce i moze być przestrogą dla
    pracodawców "jeśli będziesz mało płacić a pracownik jest dobry to w
    końcu on odejdzie i otworzy Ci pod nosem konkurencje zabierając ze
    sobą najlepszych klientów, dla których firma która faktury wystawia
    nie jest tak istotna jak ludzie którzy wykonują usługi"

    --
    futszaK
    601061867

  • 2. Data: 2006-07-20 07:59:52
    Temat: Re: Tendencja (w IT)
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Po wielkich sprzed ładnych kilku lat nie ma właściwie śladu, co
    > ciekawe wiele nowych firm została otworzona przez..... niezadowolonych
    > pracowników firm istniejących na rynku.

    To jest normalne od bardzo dawna. Często takie firmy radzą sobie o wiele
    lepiej, niż te, z których się urwali. Znam nawet przypadki, gdy z dużej i
    znanej firmy odeszła większość cennych pracowników i załozyli swoją dużo
    lepiej prosperującą na rynku firmę. Przejęli większość klientów (teraz
    bardziej zadowolonych), zabrali ze soba wiedzę, technologię. Stoje z boku i
    podziwiam. Rodzima firma z tego powodu znacznie podupadła.

    Jestem zdania, że pracownik, to taki sam kooperant dla firmy, jak jej
    klienci. Klientom sprzedajemy produkt, a od pracownika kupujemy usługę
    pracy. Niestety niektórzy tego nie rozumieją.

    IMHO to jest biznes, a my żyjemy w kapitaliźmie. Zresztą takie akcje dotyczą
    zwykle pracodawców, którzy właśnie zbyt często powołują się na zasady
    kapitalizmu wobec swojego pracownika. W rezultacie ostają swoją własną
    bronią w głowę. Jeśli pracodawca im nie płaci, albo z innego powodu nie
    potrafi współpracowac ze swoimi pracownikami, to sam jest sobie winny.

    --
    Lukasz

  • 3. Data: 2006-07-20 09:38:33
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości

    > IMHO to jest biznes, a my żyjemy w kapitaliźmie. Zresztą takie akcje
    > dotyczą zwykle pracodawców, którzy właśnie zbyt często powołują się na
    > zasady kapitalizmu wobec swojego pracownika.

    jak trzeba wytłumaczyć, że premii nie będzie, bo jest ciężko na rynku, to
    wtedy żyjemy w kapitaliźmie. Jak pracownik rzuca pierdzielnik i odchodzi, to
    wtedy jest j..ym niewdzięcznikiem :)

    entrop3r

  • 4. Data: 2006-07-20 09:52:48
    Od: tomSee <t...@w...pl>

    entroper napisał(a):
> [...]
    > wtedy żyjemy w kapitaliźmie. Jak pracownik rzuca pierdzielnik i odchodzi, to

    ...jak cenna i ważna okazuje się twoja praca gdy musisz ją wykonać, a jak
    bezwartościowa gdy prosisz o podwyższke...

    tomSee[AT]wp[DOT]pl | http://sokol.jod.pl

  • 5. Data: 2006-07-20 13:32:46
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Thu, 20 Jul 2006 11:38:33 +0200, użyszkodnik "entroper"
    <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> napisał:

    > jak trzeba wytłumaczyć, że premii nie będzie, bo jest ciężko na rynku,

    a wtedy pracownik mówi: "ok, to ja w takim razie stane twarzą w twarz
    z rynkiem bez pośredników i jednocześnie wspólników do pieniędzy"