eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoW-wa Czy da sie nie placic za smieci w niezamieszkalym lokalu? › Re: W-wa Czy da sie nie placic za smieci w niezamieszkalym lokalu?
  • Data: 2020-02-20 16:44:26
    Temat: Re: W-wa Czy da sie nie placic za smieci w niezamieszkalym lokalu?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 20 lutego 2020 16:21:11 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:

> [...]
    opłaty - w deklaracji jest checkbox "w nieruchomości NIE JEST prowadzone gospodarstwo
    domowe".

    > Sprawdź wysokość opłat dla "nie gospodarstwa domowego"?
    > Np. dla prowadzonej działalności gospodarczej.

    Dla lokali użytkowych jest osobna deklaracja - można zaznaczyć, że w lokalu użytkowym
    "jest prowadzona działalność" albo "nie jest prowadzona działalność".

    Żeby było ciekawiej i trudniej zgadnąć, dla takich budynków jak mój (czyli
    praktycznie wszystkich nie starszych niż 6 - a pewnie i nie starszych niż 10 lat) -
    160 lokali mieszkalnych, 12 niemieszkalnych-użytkowych oraz 1 niemieszkalny-garaż -
    zrobili osobną uchwałę.
    Większość zapisów (budynki mieszkalne, nieruchomości niemieszkalne, hotele - ci to
    zabulą, ustawili im od zużycia wody, domki letniskowe) jest w XXIV/671/2019 - ale dla
    takich budynków jak mój jest osobna XXIV/676/2019.
    Od gospodarstwa domowego jest tak samo - 94zł od gospodarstwa w budynku
    jednorodzinnym, 65zł od gospodarstwa w budynku wielolokalowym - ale dodatkowo jest
    stawka 1,35zł za m^2 od części "na której nie zamieszkują mieszkańcy, a prowadzona
    jest działalność".

    Powstaje pytanie, czy można sobie zgłosić w mieszkaniu - lokalu _mieszkalnym_ -
    mniejszym niż 48,14m^2 działalność zamiast gospodarstwa domowego - będzie taniej.

    Rozbija się to oczywiście o problem, czy w ogóle dozwolone jest zgłoszenie braku
    gospodarstwa domowego w lokalu mieszkalnym czy też braku działalności w lokalu
    użytkowym - czy to tylko mój zarząd tak wymyślił.

    Czas na to jest najwyższy, uchwała wchodzi w życie od 1 marca (a pierwotnie miało być
    od 1 lutego) - więc urząd miasta nie wygrzebie się spod deklaracji...
    Chyba że jest przyjęty jakiś algorytm przeliczania dotychczasowych (w DC od
    mieszkania w zależności od liczby zadeklarowanych osób, od użytkowych w zależności od
    wielkości opróżnianego pojemnika) deklaracji na nowe.