eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie › Re: Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Thu, 12 Dec 2019 13:07:10 -0800 (PST)
    <5df10a71$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>
    <5df10b60$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    <5df110dd$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <5df14ac0$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <5df1530e$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <5df1ece5$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
    <5df23f02$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <5df24793$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <5df25da9$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na
    jego wsparcie
    From: s...@g...com

    On Thursday, 12 December 2019 09:32:59 UTC-6, cef wrote:

    > Bo niepokoi mnie, że kolejna grupa zostaje zaśmiecona
    > przez politykierów, którzy jedynie wrzucać linki potrafią
    > a dyskutować już nie. Od pół roku grupę prawo zaśmieca
    > jakiś ubek swoimi prasówkami, wczoraj przybył tam kolejny nawiedzony.
    >
    > Piszesz, że nic do tego nie masz, ale twierdzisz, że jedynie słuszna
    > poprawność polityczna się kruszy. To juz jakaś teza.
    > Proszę zatem napisz w kilku zdaniach jaką poprawność polityczną masz na
    > myśli.
    > A w zasadzie, którą masz na myśli (krajową, unijną), bo u mnie się nic
> [...]

    Skoro z nie wyjasnil to ja sprobuje:
    Ogolnie narracja i w naszych mediach i w zagranicznych jest taka ze dobra stara
    europa placi kase na wszelkiej masci fundusze strukturalne bo sa dobrymi wujkami i
    wspomagaja tych biedniejszych.
    I taka narracja brzmiala i oficjalnie i gazetowo przez ostatnie 30 lat.

    W tym czasie podnoszone bylo przez sceptykow ze przez pare lat mysmy wplacali wiecej
    niz wyciagalismy z tych funduszy. Ze te wymagania dowiazane do tego wsparcia nam
    dokladaja roboty, kosztow. Ze ta pomoc jest tylko przepuszczona przez te fundusze i
    kasa wraca za granice bo te inwestycje prowadza zachodnie holdingi.

    To bylo zawsze komentowane ze wcale nie, bo mamy taki czy inny zysk z tego, ze
    wymagania sa zeby polak cebulak nie przekombinowal i tak dalej.

    I teraz oficjele przyznaja ze jednak takie transfery maja miejsce i nie sa w
    wielkosci do zignorowania.
    To jest to kruszenie sie.

    > Artykuł po prostu dotyczy kwestii gospodarczych w skali makro
    > czyli dyskretnie zahaczających o politykę
    > a Ty usiłujesz przypisać mu jakieś nadzwyczajne moce kruszenia
    > poprawności politycznej.

    z niczego nie przypisuje. Te kwestie byly podnoszone od dawna i zawsze byly wiazane z
    polityka.

    Jak gdzies ostatnio liczylem, gdyby policzyc tylko fundusze unijne to wychodzimy
    "ledwo" 3:1. czyli na wplacona zlotowke dostajemy 3.
    To jest za lata 2001-2015 OIDP.

    Czy to zle? Nie. Ale dupy nie urywa biorac pod uwage ze zeby dostac 3 zlote trzeba
    sie zadluzyc na kolejne 1-2 zlote.

    I tu nie ma wzietej pod uwagi sprawy naszych kosztow sztucznych ktore unia nam
    narzuca abysmy mogli z tych funduszy korzystac.
    Kwoty mleczne, cukrowe, limit na doplaty do rolnictwa (jakim cudem francuz moze
    dostac wiecej niz Polak itp.), otwarcie naszego rynku podczas gdy np. niemcy rynku
    pracy nie otwarli. I tak dalej.

    > Jakoś nie słychać, żeby był szerzej komentowany
    > ani w naszej telewizji publicznej ani w prywatnej ani w niemieckiej
    > prasie też nic.

    Chyba nie czytales zadnego forum z postami politycznymi w ostatnich 20 latach?
    Nawet na forach o struganiu kijkow ten temat sie przewijal...

    > Albo zatem zapodasz coś co mogłoby stanowić początek dyskusji,
    > albo spadaj, bo to nie jest grupa do wklejania linków, robienia prasówek itp

    Sam masz pretensje o braku dyskusji a postepujesz podobnie. Dostales linka, zamiast
    nad nim podumac to sie oburzasz.

    Temat byl walkowany przez ostatnie 20 lat dosyc mocno. Mysle ze niebawem zostanie
    odkopany i bedziesz sie mogl na bierzaco zaznajomic z tematem w nowej odslonie.

    Dzis ci linkow nie dam ale gwarantuje ze niebawem sie same pojawia, no chyba ze znowu
    w jakiejs gawrze zaspisz...