    Date: Fri, 02 Jan 2015 09:51:16 +0100
    From: otrov <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Zakup paliwa na giełdzie londyńskiej ?

    W dniu 2015-01-01 o 20:36, Endriu pisze:

    > Jeżeli ma to być "zamrożenie" pieniedzy to musiało by być kupno i
    > sprzedaż jednocześnie :) (po połowie sumy zainwestowanej). Niemniej za
    > dłuższe przetrzymyanie kontraktu zapewne broker będzie chciał pobierać
    > opłaty swapowe.
    >
    > Jeżeli kolega chce spekulować, to musiałby obstawić jedną ze stron (buy
    > lub sell), ale w przypadku jak cena pójdzie nie w tą co trzeba kolega
    > straci.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Endriu

    Nie kapuję tego zamrożenia kapitału :-(

    Po mojemu takie kupno po połowie buy i sell i sprzedaży w dowolnym
    czasie zawsze da stratę (koszt do zapłacenia) w wysokości: spread + swap
    * (tyle ile dni trzymano). Nie ważne przy tym czy cena za paliwo będzie
    w momencie sprzedaży 2x wyższa czy 2x niższa niż w momencie zakupu.

    Ja to rozumiem tak, że jeśli kolega chce zakupić kilka ton ropy to robi
    zwykłe "buy" na rynku, biorąc pod uwagę lewar i gwarantując sobie
    odpowiednio duży zapas kapitału na wypadek spadków. Wtedy niewiele się
    to różni od przypadku, gdy parę lat temu ludzie kupowali cukier
    dziesiątkami kilogramów w sklepach, bo "miało być tylko drożej" - czyli
    jednak spekulacja.

    o.

    PS. Przy okazji proponuję się skupić na zastanawianiu czy przypadkiem
    nie będzie jeszcze taniej i czy warto kopać się z koniem (trendem) i
    znalezieniu kilku sensownych "ponieważ" PRZED potencjalnym zakupem +
    plan na wypadek jakby jednak nie wyszło.