  • 1. Data: 2014-12-26 20:45:10
    Temat: Zakup paliwa na giełdzie londyńskiej ?
    Od: universis <u...@w...pl>

    Chciałbym wykorzystać obecny kryzys polityczno-wojskowy między Ukrainą i Noworosją i
    kupić na giełdzie londyńskiej kilka ton paliwa/ropy. Chciałbym to potraktować jako
    lokatę kapitału, więc jak się domyślacie mam pytanie co do przyjęcia/obebrania
    zakupionego towaru - czy trzeba to robić czy też tam to paliwo sobie może leżeć jako
    zapis w księgach ( dziś w komputerach) - czy też jednak koniecznie będzie trzeba ten
    "towar" odebrać ?. Będę de facto operował przy tej operacji z UK - z tąd też piszę.
    Proszę o jakąś pomoc w temacie.

  • 2. Data: 2014-12-27 16:56:24
    Temat: Re: Zakup paliwa na giełdzie londyńskiej ?
    Od: otrov <o...@g...pl>

    W dniu 2014-12-26 o 20:45, universis pisze:
> [...]
    "towar" odebrać ?. Będę de facto operował przy tej operacji z UK - z tąd też piszę.

    Najprościej to będzie założyć konto u jakiegoś brokera i kupić/sprzedać
    kontrakt na FOIL.

    Tu masz do poczytania:
    http://bossafx.pl/fx/oferta/instrumenty/specyfikacja
    /

    o.

    PS. Broker pierwszy z brzegu - jak operujesz z UK to poszukaj na
    tamtejszym rynku jakichś godnych zaufania brokerów.

  • 3. Data: 2015-01-01 20:36:29
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > Najprościej to będzie założyć konto u jakiegoś brokera i kupić/sprzedać
    > kontrakt na FOIL.

    Jeżeli ma to być "zamrożenie" pieniedzy to musiało by być kupno i sprzedaż
    jednocześnie :) (po połowie sumy zainwestowanej). Niemniej za dłuższe
    przetrzymyanie kontraktu zapewne broker będzie chciał pobierać opłaty
    swapowe.

    Jeżeli kolega chce spekulować, to musiałby obstawić jedną ze stron (buy lub
    sell), ale w przypadku jak cena pójdzie nie w tą co trzeba kolega straci.

    Endriu

  • 4. Data: 2015-01-02 09:51:16
    Od: otrov <o...@g...pl>

    W dniu 2015-01-01 o 20:36, Endriu pisze:

> [...]
    >
    > Jeżeli kolega chce spekulować, to musiałby obstawić jedną ze stron (buy
    > lub sell), ale w przypadku jak cena pójdzie nie w tą co trzeba kolega

    Nie kapuję tego zamrożenia kapitału :-(

    Po mojemu takie kupno po połowie buy i sell i sprzedaży w dowolnym
    czasie zawsze da stratę (koszt do zapłacenia) w wysokości: spread + swap
    * (tyle ile dni trzymano). Nie ważne przy tym czy cena za paliwo będzie
    w momencie sprzedaży 2x wyższa czy 2x niższa niż w momencie zakupu.

    Ja to rozumiem tak, że jeśli kolega chce zakupić kilka ton ropy to robi
    zwykłe "buy" na rynku, biorąc pod uwagę lewar i gwarantując sobie
    odpowiednio duży zapas kapitału na wypadek spadków. Wtedy niewiele się
    to różni od przypadku, gdy parę lat temu ludzie kupowali cukier
    dziesiątkami kilogramów w sklepach, bo "miało być tylko drożej" - czyli
    jednak spekulacja.

    o.

    PS. Przy okazji proponuję się skupić na zastanawianiu czy przypadkiem
    nie będzie jeszcze taniej i czy warto kopać się z koniem (trendem) i
    znalezieniu kilku sensownych "ponieważ" PRZED potencjalnym zakupem +
    plan na wypadek jakby jednak nie wyszło.

  • 5. Data: 2015-01-03 15:41:03
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > Po mojemu takie kupno po połowie buy i sell i sprzedaży w dowolnym
    > czasie zawsze da stratę (koszt do zapłacenia) w wysokości: spread + swap *
    > (tyle ile dni trzymano).

    Dokładnie.

    Endriu