  • Data: 2020-01-18 19:27:38
    Temat: Re: Zawiesilem Lidla ;-))
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 18 stycznia 2020 17:49:04 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
    > Dawid Rutkowski writes:
    >
    > [...]
    >
    > Podobno (takie jest uzasadnienie projektu):
    >
    > Ktoś kupował, nie brał paragonu i wtedy sprzedawca na podstawie
    > paragonu wystawiał fakturę dla zaprzyjaźnionej firmy.

    A, czyli w przekręcie nie brał udziału sklep sensu stricte, a pracownik?
    Ich inwencja bywa naprawdę niezła, godna lepszej roboty (przychodzi pracownik
    pierwszego dnia do sklepu, kierownik daje mu miotłę i mówi: "twoim pierwszym zadaniem
    będzie posprzątanie sklepu" "ale ja jestem absolwentem uniwersytetu!" - kierownik
    wyrywa mu miotłę i mówi "daj, pokaże ci, jak to się robi").

    Pisałem już o tym, ale godne uwagi, więc jeszcze raz - poranna wizyta w biedronku,
    klientów mało więc tylko jedna kasa czynna, a w drugiej zebranie pozostałych - w
    kasie, więc podsłuchać można. I instruktaż "jak coś kupujecie w sklepie, to na kasie
    sprzedawca ma wam się na paragonie podpisać i tylko z takim podpisanym paragonem
    ochrona wypuści was ze sklepu z biedronkowymi zakupami". Okazało się, że pracownicy
    zbierali paragony zostawiane przez klientów i na ich podstawie wynosili towar.

    > Mnie bardziej ciekawi, czy na podstawie 'paragonu z nipem' przysługują
    > prawa konsumenckie (np. zwrot przy zakupie na odległość). Z uzasadnienia
    > wynikałoby, że nie, ale ...

    Hmm, ale fizol nie dostanie paragonu z NIPem.
    A tak czy siak prawa konsunenckue przysługują konsumentom - a w sumie to nie wiem,
    czy firma w ogóle może być konsumentem?