  • 1. Data: 2020-01-17 16:05:41
    Temat: Zawiesilem Lidla ;-))
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zakupy w Lidlu, kasjerka podliczyła kwotę, na czytniku zobaczyłem dymek proszący o
    zbliżenie karty, i wtedy mi się przypomniało
    "poproszę paragon z NIP-em".
    "Fakturę Pan chce!'
    "Nie, paragon ale z NIP-em".
    Polskich wiadomości dziewczyna nie ogląda, czy co?
    Patrzę jej głęboko w oczy i widzę, że raczej tego nie ogląda ;-)
    "Ale ja mogę fakturę" i coś dziewczyna lewą ręką wstukuje (co oni tam mają pod lewą
    ręką, przy drukarce?).
    "No to nie, fakturę nie, no to dziękuję"
    "Aha" i coś dziewczyna znów odstukuje z lewej i ponawia "Ędzieści złotych ądziesiąt
    groszy, karta?".
    "Tak".
    Dymek na terminalu zniknął, czekam, czekam, minutę czekam.
    "Coś nie ma" rzuciłem.
    "Faktycznie nie ma".
    Zablokowało.
    Przechodząc do konkretów: kasjerka resetuje czytnik.
    Kilka minut.
    Nie pomogło.
    No to znów resetuje, tylko coś bardziej.
    Znów nie pomogło.
    No to kierowniczka.
    Nie daje rady.
    "To ja Ci zresetuję u siebie".
    Kierowniczka wraca do kantorku i zdalnie resetuje całą kasę, chyba z dziesięć minut
    wstaje POS (już przestałem być głodny).
    Zamykają kasę i awaryjnie otwierają inną, ale emerytom zaraz za mną nie opłaca się
    przenosić całej taśmy zakupów, inni rejterują.
    Uff, wstało, i wreszcie udało się zapłacić, choć ręka mi drżała ;-)
    I takie są właśnie skutki wprowadzania paragonów z NIP-em.

  • 2. Data: 2020-01-17 16:51:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    Boś baran i za późno poprosiłeś o wpisanie nip

  • 3. Data: 2020-01-17 18:04:36
    Temat: Re: Zawiesilem Lidla ;-))
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 17 stycznia 2020 16:51:58 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Boś baran i za późno poprosiłeś o wpisanie nip

    Podasz podstawę prawną nazywania baranem? ;>

  • 4. Data: 2020-01-17 18:06:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Jan 2020 16:05:41 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Nie daje rady.

    Pasjonujące.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2020-01-17 18:06:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    I dobrze, żeś nie wziął faktury, bo można ją teraz wystawiać (no, może nie tyle
    wystawiać, co jedynie tak wystawioną fakturę można wrzucić w koszty) wyłącznie na
    podstawie paragonu z NIPem.
    Jakbyś wziął wystawioną na podstawie paragonu bez NIPu i wrzucił ją sobie w koszty,
    to byś beknął.

  • 6. Data: 2020-01-17 19:49:13
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No właśnie o taki paragon z NIP-em chodziło, ale to już w którymś kolejnym sklepie
    albo paragon zwykły (bez NIP) albo faktura.
    Jak uda Ci się dostać w Lidlu w kasie paragon (nie fakturę) z NIP-em, to masz piwo za
    1,79 zł z Żabki ;-)
    Z tym że np. w Carrefour na kasie paragon z NIP dają i owszem (ale może już tak
    wcześniej mieli, nie sprawdzałem starych paragonów
    podając w kasie NIP do faktury), a po fakturę jakby co trzeba się pofatygować do
    punktu obsługi, w Sylwestra pani jeszcze nie
    wiedziała, co z tymi co 30 sekund wcześniej wzięli z kasy zwykły paragon bez NIP -
    może zwrot zakupów i ponowne przejście przez kasę
    ;-))

    -----
    > I dobrze, żeś nie wziął faktury, bo można ją teraz wystawiać wyłącznie na podstawie
    paragonu z NIPem.

  • 7. Data: 2020-01-17 19:57:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Jan 2020 09:06:58 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

> [...]
    podstawie paragonu z NIPem.
    > Jakbyś wziął wystawioną na podstawie paragonu bez NIPu i wrzucił ją sobie w koszty,

    I po co pasiesz trola? Ciekawe czy będziesz mu odpowiadał pod czy nad?
    :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2020-01-17 20:00:49
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Dawid Rutkowski w
    ups.com>:

    > I dobrze, żeś nie wziął faktury,

    LOL

    > fakturę można wrzucić w koszty wyłącznie na podstawie paragonu z NIPem.

    A tak się starałeś, żeby na inteligentnego wyjść, a tu wtopa...

    > Jakbyś wziął wystawioną na podstawie paragonu bez NIPu

    Coś przeczytałeś, cos usłyszałeś, ale poległes na starcie.

    CROSS: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo.podatki
    FUT: poster
    --
    'Tom N'

  • 9. Data: 2020-01-17 20:11:29
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > I po co pasiesz trola? Ciekawe czy będziesz mu odpowiadał pod czy nad?
    > :)

    Niektórzy lubią, kiedy inni wyraźnie im pokazują, że mają ich w dupie.
    Trzeba pogodzić się z faktem istnienia takich zboczeń.
    Ty, podobnie jak inni, mający choć trochę godności, bydło ignorujesz.
    Ale to nie znaczy, że wszyscy mają odrobinę szacunku do siebie.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 10. Data: 2020-01-17 22:03:11
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    O, a już się bałem, żeś zszedł z tego łez padołu ;>