PracaGrupypl.praca.dyskusjeZreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają. › Re: Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zasz
  • Data: 2005-09-08 09:31:02
    Temat: Re: Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zasz
    Od: Kira <c...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Re to: stokrotka [8 Sep 2005 11:22:24 +0200]:

    > Polski język jest "fonetyczny", bo jesteśmy narodem inteligentnym

    ..czemu wlasnie probujesz zaprzeczyc:

    > Nie cofajmy się w rozwoju.
    > Czytajmy i piszmy logicznie.

    Jaka logika jest w tym, zeby sztucznie ignorowac wyrazne roznice
    wystepujace w _poprawnie_ uzywanym jezyku polskim pomiedzy ch i h?

    > Dawniej była różnica pomiędzy wymową "h" oraz "ch", ale obecnie
    > zanikła

    Zanikla moze pod budkami z piwem i w knajpach, ale rozmawiajac
    z ludzmi ja ta roznice jednak nadal calkiem wyraznie slysze.

    > więc dopuśćmy na jakiś czas obie pisownie, by za 100 lat zlikwidować
    > tę starą, i zostawić "h".

    Ale po co? Jezyk ewoluuje przeciez, i jesli faktycznie pojdzie
    w strone likwidacji tych roznic, to pisownia sama sie zmieni.
    Porownaj obcna z ta sprzed 100 lat, to zobaczysz ze roznice sa
    bardzo wyrazne. Nie trzeba tego odgornymi ustawami regulowac,
    jesli za 50 lat wiekszosc ludzi bedzie ignorowac ortografie, to
    przestanie byc to traktowane jak blad.

    Kira