    From: t-1 <t...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: gdzie podłączyć żółto zielony przewód?
    Date: Sun, 19 Jan 2020 19:34:54 +0100

    W dniu 2020-01-19 o 19:06, ToMasz pisze:

    > Zanim zadałem pytanie, szukałem odpowiedzi w googlach. nie znalazłem nic
    > sensownego, ale brak sensownych odpowiedzi "zwaliłem" na to, że nie
    > potrafię nakarmić wyszukiwarki odpowiednią sentencją.
    > Na klatce są 2 przewody
    > W mieszkaniu były 2 przewody, będą trzy. czy TREAZ trzeci przewód coś
    > poprawi w bezpieczeństwie? Elektroda, forum elektryków - w skrócie: Zmuś
    > spółdzielnie do wymiany kabli. nie dawać odpowiedzi, bo sobie krzywdę
    > zrobi. A jak Ci się kabel przepali....
    > nie. nie założę różnicówki bo ta wymiana jest już ponad zakładane
> [...]

    Co tu kombinować?
    Zrób tak jak przepisy przewidują.
    A więc zielono-żółty do niebieskiego w skrzynce bezpieczników i to
    miejsce należało by uziemić.
    Szukaj układ TN-C-S

    https://elektrykapradnietyka.com/21667/tnc-tns-tncs-
    tt-it/

    PS: W nowej instalacji aparat różnicowo-prądowy jest wymagany.
    Kosztuje parę groszy a zapewni ochronę przed porażeniem kobity i
    dzieciaków. A to łatwe bo masz już i tak 3 przewody.