    From: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jak policzyc oprocentowanie i zysk ?gdy...
    Date: Tue, 15 Sep 2009 18:20:18 +0200

    "henk" <h...@i...pl> wrote in message
    news:h8odgs$elg$1@opal.icpnet.pl...
    > Witam
    > Chcalbym sie dowiedziec jak mam policzyc na biezaco "procenty"w takim
    > wypadku:
    > Ktos mi pozycza 100zł ale nie na rok, a na jeden miesiac.
    > Chcialbym policzyc ile musze mu dodac do tych 100zł oprocentowania ?
    > Mam problem bo wszedzie podaja oprocentowanie w skali ROKU, A Ja chcialbym
    > umiec przeliczca takie oprocentowanie od razu na ilosc miesiecy, ktore
    > trzymam te 100zł u siebie, przypuscmy ze po miesiacu znajomy powie,ze moge
    > je oddac za kolejny miesiac lub 3 miesiace itd...oprocentowanei chailbym
> [...]
    zalozmy, ze pozyczasz na 10% rocznie czyli czyli twoje odsetki za caly rok
    100zl*10/100=10zl , nastepnie dzielisz przez 365 dni i mnozysz przez ilosc
    dni np 30. Reasumujac po miesiacu mialbys do oddania dodatkowo 0.8219zl od
    pozyczonych 100zl. Za kolejne miesiace masz wielokrotnosc tej sumy.
    Zakladamy, ze odsetki nie kapitalizuja sie po miesiacu, a jezeli tak to cale
    dzialanie dla nastepnego miesiaca przeprowadzasz od kwoty 100.8219zl co daje
    0.8286 zl odsetek za nowy miesiac i tak dalej zwiekszajac baze o narosle
    odsetki. Prosta matematyka.