  • Data: 2020-05-26 13:32:32
    Temat: Re: mBank - opcja wyłączenia transakcji DCC
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 25.05.2020 o 20:34, Stiwi pisze:

    > Napisałem o generalnej praktyce na świecie, także w krajach w
    > których podobnie jak w Polsce walutą nie jest ani GBP, ani USD, ani
    > EUR. Więc te 6.8% Citi dla KK to jakiś kosmos.
    >Kuźwa, nie pytałem o praktykę na świecie, tylko w takim kraju, w
    >którym walutą są PLN.

    Spokojnie spokojnie - usystematyzujmy.
    Jak Stiwi pisze
    "Generalna praktyka (na świecie) to 2% banku + 1% organizacji
    płatniczej.
    mBank widzę w cenniku dla kart MC ma zapis 3% co by potwierdzało to co
    napisałem oraz 3.5% dla kart Visa z włączoną opcją wielowalutową."

    To ma na mysli prowizje pobieraną przy platnosci w walucie innej niz
    karta ?

    To nasze banki winduja czesto wyzej, w okolice 6%.
    Kurs Visy czy MC dobry, ale prowizja dobija.

    Niektore banki podaja mniejsza prowizje ... ale stosuja kurs wlasny, a
    nie organizacji.
    I wychodzi podobnie 6%, bo to kurs sprzedazy, ze stosownym spreadem.

    I wtedy to DCC moze byc nieglupią opcją .. tylko doczytac w cenniku,
    czy nie ma za to prowizji.

    No i oczywiscie najbardziej uwazac przy kartach walutowych, bo jak
    sklep przeliczy na zlotowki, a bank przewalutuje z prowizją, to bedzie
    jeszcze drozej.
    Przy wielowalutowych tez uwazac, bo moglo byc tanio, a bedzie
    normalnie drogo.

    J.