  • 1. Data: 2020-05-25 10:22:00
    Temat: mBank - opcja wyłączenia transakcji DCC
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    W szczegółach karty mBank zauważyłem dzisiaj następującą pozycję: "Transakcje DCC" -
    jest możliwość jej wyłączenia. Czy to znaczy że terminale / bankomaty za granicą nie
    będą proponowały rozliczenia transakcji w DCC? Wydawało mi się, że to bankomat /
    terminal na podstawie karty kraju oferuje taką opcję, stąd nie bardzo rozumiem na
    czym polega na funkcja w mBanku?

  • 2. Data: 2020-05-25 12:35:40
    Temat: Re: mBank - opcja wyłączenia transakcji DCC
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Gdzie to znalazłeś? I dla jakiej karty?
    U mnie nie ma ani dla debetówki visa ani dla debetówek MC.

  • 3. Data: 2020-05-25 12:50:56
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Monday, May 25, 2020 at 2:35:42 PM UTC+4, Dawid Rutkowski wrote:
    > Gdzie to znalazłeś? I dla jakiej karty?
    > U mnie nie ma ani dla debetówki visa ani dla debetówek MC.

    Ja też tego wcześniej nie widziałem, ale teraz mBank znowu jakieś "usprawnienia"
    wyglądu funkcjonalności wprowadził i po kliknięciu w szczegóły karty jest właśnie
    taka opcja. Karta to MC Gold KK.

  • 4. Data: 2020-05-25 13:28:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 25 maja 2020 12:50:58 UTC+2 użytkownik Stiwi napisał:

    > Ja też tego wcześniej nie widziałem, ale teraz mBank znowu jakieś "usprawnienia"
    wyglądu funkcjonalności wprowadził i po kliknięciu w szczegóły karty jest właśnie
    taka opcja. Karta to MC Gold KK.

    A, to może tylko dla kredytówek to wprowadzili (a może tylko dla wybranych
    kredytówek)?
    Debetówki masz?
    Jak nie masz to zamów, będzie można sprawdzić - opłat się nie bój, zwolnienie
    załatwią Ci transakcje kredytówką (na wszelki wypadek możesz zmienić typ konta na
    "eKonto osobiste") - zresztą możesz od razu zastrzec, a jako, że jest już po 15 maja,
    to nie pobiorą opłaty ani za maj ani za czerwiec.

  • 5. Data: 2020-05-25 13:55:05
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Monday, May 25, 2020 at 3:28:41 PM UTC+4, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    "eKonto osobiste") - zresztą możesz od razu zastrzec, a jako, że jest już po 15 maja,
    to nie pobiorą opłaty ani za maj ani za czerwiec.

    Sprawdziłem i dla debetówek faktycznie nie ma tej opcji. Podobnie jak nie ma opcji
    "Transakcje Surcharge", których jest możliwość wyłączenia. Nie bardzo wiem co to są
    za transakcje. Dla KK widzę też, że jest możliwość wyłączenia paska magnetycznego,
    czego nie ma przy debetówkach.

  • 6. Data: 2020-05-25 18:06:17
    Od: mmk <m...@g...com>

    Tutaj jest coś na ten temat:
    https://www.cashless.pl/7194-mbank-blokada-wyplat-z-
    bankomatow

  • 7. Data: 2020-05-25 18:30:38
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 25.05.2020 o 10:22, Stiwi pisze:
    > W szczegółach karty mBank zauważyłem dzisiaj następującą pozycję:
    > "Transakcje DCC" - jest możliwość jej wyłączenia.

    A jak to w ogóle jest z (nie)opłacalnoscią takich transakcji? (*)
    Bo polskie banki stosują przy transakcjach walutowych kursy rażąco
    złodziejskie, a jakie są kursy przy DCC (wiem, że na pewno różne, ale z
    jakimi się spotykacie)?

    MJ
    (*) Tak, wiem, trzeba płacić w walucie sprzedawcy z konta walutowego.
    Nie zawsze się da.

  • 8. Data: 2020-05-25 18:42:17
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Monday, May 25, 2020 at 8:06:19 PM UTC+4, mmk wrote:
    > Tutaj jest coś na ten temat:
    > https://www.cashless.pl/7194-mbank-blokada-wyplat-z-
    bankomatow

    Ciekawe, tylko że miałoby to sens np. w przypadku wypłat gotówki z bankomatu, ale kto
    o normalnych zmysłach używa do tego karty kredytowej? Natomiast funkcja wyłączenia
    DCC nie widnieje dla kart debetowych. Gdyby istniała, to oczywiście miałoby to ręce i
    nogi, że mając np. rachunek w EUR z włączoną usługą wielowalutową dla karty debetowej
    VISA (do rachunku PLN), jadąc to strefy EUR nie musimy się przejmować o zapytania DCC
    w PLN.

    Natomiast wygląda na to, że opcja ta istnieje tylko dla kredytówek.

  • 9. Data: 2020-05-25 18:47:00
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Monday, May 25, 2020 at 8:30:42 PM UTC+4, Michal Jankowski wrote:
> [...]
    > jakimi się spotykacie)?
    >
    > MJ
    > (*) Tak, wiem, trzeba płacić w walucie sprzedawcy z konta walutowego.

    Generalnie bardzo niekorzystnie. O ile prowizja standardowa wynosi przeważnie 2-3%,
    może być 5-7%. Ja nigdy nie chciałem korzystać z tej opcji, ale wiadomo jak to jest,
    w niektórych krajach nie mają pojęcia i klikają to co ekran pokazuje. A ekran
    pokazuje zwykle tak, żeby klikać w pierwszej kolejności to co niekorzystne dla
    klienta. Nie zawsze spytają lub dadzą wyboru, często sprzedawca decyduje za Ciebie.

    Dlatego wielkim plusem są np karty Amex. Tam co prawda też jest 3%, ale Amex nigdy
    nie brał udziału w DCC. Jako organizacja płatnicza Amex nie pozwala innym
    organizacjom na kontrolowanie kursu wymiany, zarówno w sklepach czy płatnościach
    przez internet np via Amazon czy Paypal.

  • 10. Data: 2020-05-25 19:02:28
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 25.05.2020 o 18:47, Stiwi pisze:

    > Generalnie bardzo niekorzystnie. O ile prowizja standardowa wynosi przeważnie 2-3%,
    może być 5-7%.

    Taki Citek za swoje przewalutowanie bierze bodajże 6.8%, więc podane
    przez Ciebie stawki są prawie zawsze lepsze...

    MJ