  • Data: 2024-04-18 06:44:21
    Temat: Re: no w końcu zadzwonił wnuczek
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 17 Apr 2024 19:54:14 +0200, Dawid Andrzej Rutkowski wrote:
> [...]

    A czemu w darknecie - emaile nie są jakies tajne.

    > Nice.
    > Napisz z jakiego numeru dzwonił.

    Do mnie jacys naciągacze ze wschodnim akcentem dzwonią, i co chwila z
    innego numeru. Przy czym raz trafili na jakis istniejący polski numer.
    Podejrzewam, ze dzwonią przez jakiś VoIP, i dobierają swoje numery
    losowo.
    Którys polski operator to umożliwia ?

    > Do mnie ostatnio dzwonił jakiś z handlowego - tak naiwnie się zdziwiłem,
    > że już Ukraińców na infolinię zatrudniają,

    Ale zatrudniają.

    > 571195117 - w necie piszą, ze niby naprawdę handlowy,
    > ale opinii mało, a te mogli wpisać również oszuści ;>
    > Tak sobie myślę, że czas pytać się tych, co to "dzwonią z banku"
    > i jeszcze chcą dane osobowe do "uwierzytelnienia", w jaki sposób
    > oni się wobec mnie uwierzytelnią - no bo jednak, cytując
    > człowieka-szmatę, to oni dzwonią.
    > Ciekawe, czy prawdziwe banki wymyśliły już jakąś procedurę
    > na taką okoliczność poza głupkowatymi "możesz sobie sprawdzić w apce",
    > czy też nadal jedynie się obrażają...

    Już sie nie obrażają. Jedni zapytani, cos z danych osobowych powiedzą,
    ostanio jeden niepytany zaczął "urodził sie pan 1 marca ... którrego
    roku?".

    A mbank "może pan sprawdzić że dzwonię w apce" ... i czekają na
    sprawdzenie, bo nie "może", tylko "musi", i to jest chyba najlepsze
    - ja wiem, ze oni dzwonią, oni mają potwierdzoną tożsamość
    bez podawania żadnych danych.

    Tylko tak troche uciążliwe to potwierdzanie w apce, aby wysłuchać
    kolejnej nie interesującej oferty ...

    J.