    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pełno trupów dookoła
    Date: Sat, 30 Mar 2024 13:45:26 +0100
    <uu0bep$8j8$3$Shrek@news.chmurka.net> <4JPMN.721$Lw2.10@fx11.ams1>
    <uu1dg9$5rs$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <uu47pj$jur$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <uu8pmg$tj5$12$RTomasik@news.chmurka.net>
    <uu8r1r$m4o$1$Shrek@news.chmurka.net>

    W dniu 30.03.2024 o 11:54, Shrek pisze:

    > Każdy kwadrat jest prostokątem - nie każdy prostokąt jest kwadratem. Mam
    > nadzieję że jasno napisałem i rozumiesz że jednak poszukiwanych z uwagi
    > na inne czynności prawne nie liczy się do zaginionych?

    Pytałeś, czy kwadraty liczy się do prostokątów, a nei czy prostokąty
    liczy się do kwadratów. Zadajesz pytanie, którego sam nie rozumiesz i
    potem się dziwisz, że odpowiedź nie pasuje do Twojej koncepcji. Nie
    każdy zaginiony jest poszukiwany - choć bywają tacy.

    > Zaraz, za rachunki nie płciliście i wam telefony odcieli?

    To nie jest kółko różańcowe, że dzwonisz do sąsiedniej parafii i siostra
    przeleci się wokół kościoła w intencji znalezienia.

    > No mamy... Własnie tak to się odbywa. W Andrychowie miałeś "bardzo
    > dobry" przykład jak to działa normalnie dopóki się policjantom do dupy
    > pismaki nie dobiorą. Na pięciu kontrolowanych policjantów tylko do
    > jednego nie było zastrzeżeń (ten co zeznania spisywał). Co do trzech
    > wyciągnięto konsekwencje służbowe, w tym dużurego o niepełnoj zdolności
    > dopełnienia służby. Jedne przebywał na L4. Tak to się właśnie odbywa jak
    > rodzina nie ma siły przebicia u pismaków najlepiej.

    Wiedziałem, że nie pojmiesz.

    > Gdzieś w połowie lutego. Zatrzymałem się żeby zabrać paxów z przylotów
    > (dosłownie stali i tylko wsiadali do samochodu). Pan policjant
    > poinformaował mnie że przyloty odbiera się na odlotach i jest to
    > rzeczywiście bez sensu ale to nie ich broszka, oni tu tylko mandatują,
    > nauka kosztuje 100 PLN i punkt karny.

    No widzisz. Są ludzie, którzy przez całe życie ne byli legitymowani. Ja
    pytałem o legitymowanie prewencyjne, takie bez powodu, a nie, jak
    popełniasz wykroczenie.

    > No właśnie - gdyby tak ludzie nie zgłaszali nic na policję to dopiero
    > byłby spokój i brak czynów zabroni0nych;)

    Poniekąd sporo racji. Przy czym trzeba odróżnić niezgłaszanie, bo się
    nic nie stało od namawiania by nie zgłaszać popełnienia przestępstwa.

    > Tak bo jeden mandat dostałem, chodzę do lekarza i raz do roku lecę na
    > wakację:P

    Nigdy nie leciałem prywatnie samolotem. Za granicą Schengen prywatnie
    byłem ostatni raz z 10 lat temu. Ale na dowód, bo Chorwacja nie wymagała
    paszportów. Z 15 lat temu wyjeżdżałem przez normalne przejście poza
    Schengen. Jak pisałem u mnie w mieście fakt nielegitymowania mnie jest
    niemiarodajny, ale przecież jeżdżę tam, gdzie mnie nikt nie zna.

    > Ile dni swojego życia spędzasz w tej połowie europy?

    Pomijając ostatnie 3 lata (Covid) to bywało kilkanaście tygodni w roku.

    > No tak, a sprawdza w bazie. A żeby się wpisać do bazy trzeba dokument
    > przedstawić.

    Niekoniecznie. Jak się zatrudniasz, a masz już ubezpieczenie, to chyba
    ZUS nei wzywa i nie legitymuje. Idzie deklaracja.

    > Większość chodzi właśnie do lekarza na okoliczność choroby:P

    Tak, ale o tym dalej.

    > Wpisujecie ich przynajmniej do tej bazy danych co na lotniskach sprawdzają?

    A tu już nei jesteś uprawniony do wiedzy w tej materii :-) Podpowiem Ci,
    ze tam jest kilka baz. Kilka podmiotów sprawdzających z różnymi
    uprawnieniami.

    > Nie mylę. Jak ktoś się aktywnie nie ukrywa (znaczy co najmniej nie
    > posługuje się lewymi papierami), nie opuścił schengen (o co niełatwo
    > przypadkiem) i nie został onaleziony przez kilka lat, to znaczy
    > najproawdopodobniejże nikt go nie szuka na poważnie albo po prostu nie
    > żyje.

    Albo postanowił zmienić adres. Siedzi sobie w takiej Grecji. Pracuje na
    gospodarstwie rolnym Greka za wikt i opierunek. Jak umrze, to grecy
    prześlą akt zgonu do Polski. Wcześniej nikt się nim nie będzie interesował.
    --
    (~) Robert Tomasik