  • 1. Data: 2024-05-16 07:16:39
    Temat: prawo jazdy z Nepalu
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    https://mazowiecka.policja.gov.pl/wg/aktualnosci/975
    56,Mial-sie-urodzic-dopiero-za-35-lat-Mezczyzna-zatr
    zymany-z-falszywym-prawem-jazdy.html
    "Policjanci z garwolińskiego Wydziału Ruchu Drogowego zatrzymali
    mężczyznę, który podczas kontroli drogowej posłużył się podrobionym
    dokumentem. 21-letni obywatel Nepalu zgodnie z wpisem na okazanym prawie
    jazdy miał się urodzić dopiero za 35 lat."

    Taka smieszna ciekawostka. Jej śmieszność polega jednak na czym innym
    niż sugeruje tytuł/cytat - ta data urodzenia jest najprawdopdoobniej
    prawidłowa.

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2024-05-16 09:34:15
    Temat: Re: prawo jazdy z Nepalu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 May 2024 05:16:39 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    >
    > Taka smieszna ciekawostka. Jej śmieszność polega jednak na czym innym
    > niż sugeruje tytuł/cytat - ta data urodzenia jest najprawdopdoobniej

    W jakim sensie?

    Ale
    -czy to jest przykład chinskich "kolekcjonerskich" dokumentów?

    J.

  • 3. Data: 2024-05-16 09:43:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-16, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    56,Mial-sie-urodzic-dopiero-za-35-lat-Mezczyzna-zatr
    zymany-z-falszywym-prawem-jazdy.html

    > W jakim sensie?

    W Nepalu właśnie (w kwietniu) zaczął się 2081 rok według ich
    wewnetrznego kalendarza. Różnica z naszym to 57 lat. 2081 - 21 to 2060 z
    poprawką na miesiąc urodzenia / początek roku, będzie 2059.

    > Ale
    > -czy to jest przykład chinskich "kolekcjonerskich" dokumentów?

    Pewnie nie, ale gdyby mu sie systemy nie popierniczyły to pewnie by
    nadal jeździł.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2024-05-16 10:07:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 May 2024 07:43:41 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > wewnetrznego kalendarza. Różnica z naszym to 57 lat. 2081 - 21 to 2060 z
    > poprawką na miesiąc urodzenia / początek roku, będzie 2059.

    A daty ważności mają normalne :-)

    > Pewnie nie, ale gdyby mu sie systemy nie popierniczyły to pewnie by
    > nadal jeździł.

    Czyli co - podejrzewasz, ze jak podawał dane, to datę urodzenia
    podał "po nepalsku"?

    Ale komu podawał - w urzędzie, chinczykom, innemu fałszerzowi,
    sam wpisał w program graficzny?

    J.

  • 5. Data: 2024-05-16 10:11:33
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 16 May 2024 10:07:50 +0200, J.F napisał(a):

    > Czyli co - podejrzewasz, ze jak podawał dane, to datę urodzenia
    > podał "po nepalsku"?

    Zastanawia fakt podania "po nepalsku" jednej daty a innej (ważności) "po
    europejsku".
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2024-05-16 10:53:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-16, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    56,Mial-sie-urodzic-dopiero-za-35-lat-Mezczyzna-zatr
    zymany-z-falszywym-prawem-jazdy.html

    > A daty ważności mają normalne :-)

    Po pewnie takie były we wzorcu/skanie oryginału.

    > Czyli co - podejrzewasz, ze jak podawał dane, to datę urodzenia
    > podał "po nepalsku"?
    >
    > Ale komu podawał - w urzędzie, chinczykom, innemu fałszerzowi,
    > sam wpisał w program graficzny?

    Tam chyba napisali, że kiepsko wykonany, czyli pewnie sam kombinował i
    im mniej edytowania tym lepiej. Datę urodzenia musiał podać bo będzie
    np. w paszporcie, a dat ważności PJ nikt nie zweryfikuje. No i się
    rąbnął chłopak i odruchowo wstawił po nepalsku :)

    Nb. szukam google images i w ogóle nie widzę takiego wzoru. Wychodzą
    same czipowe.

    A tu zbliżone choć inne z datami Nepalskimi:
    https://myrepublica.nagariknetwork.com/archive/4650/
    Fake-licenses-rampant-in-Jhapa

    też podrobione, ale chyba lepiej.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2024-05-16 12:52:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 May 2024 10:11:33 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Zastanawia fakt podania "po nepalsku" jednej daty a innej (ważności) "po
    > europejsku".

    Nie wiem czy "po europejsku" jest właściwym określeniem ...
    no powiedzmy, rachuba wywodząca się z Europy i chrzescijanstwa.
    Obecnie używana znacznie szerzej ... "po światowemu"?

    Ale owszem, zastanawiające.

    Przy okazji - jak sprawdzić nepalskie PJ

    https://aakashsms.com/how-to-check-driving-license-s
    tatus/

    Wysłać sms na nr 31003. Koszp 5 Rs.

    Spoza Nepalu to chyba nie zadziała ..

    Ale jaki to ma sens? Swoje sprawdzic?
    Cudze w razie wypadku?

    Policja moze sprawdzic? Za 5 Rs na pewno nie sprawdzi :-)

    Ale cos tam jeszcze piszą o online service.

    J.

  • 8. Data: 2024-05-16 15:00:42
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    W latach 80-tych kumplowi zabrali prawko, a musiał jechać do Skandynawii to
    posługiwał się kartą pływacką, działało.
    Właściwie jak w "Misiu" ;-)

    -----