    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: stopy kredytowe
    Date: Mon, 1 Jun 2020 16:13:03 +0200

    > Coś dziwacznie liczysz (w stylu santandera, który mi napisał, że ich obliczenie, że
    0+6,38+0=6,39, zostało wykonane wg "reguły matematycznej" - więc poprosiłem o
    przytoczenie tej "reguły" ;).
    > Jak spada/rośnie %, a liczba rat pozostaje bez zmiany i mamy spłaty z równą ratą
    (zresztą z malejącą jest tak samo) to cała obniżka/podwyżka raty pochodzi wyłącznie
    od obniżki/podwyżki płaconych odsetek.
    > Kapitału spłacasz dokładnie tyle samo - więc i tyle samo po każdym miesiącu
    pozostaje Ci do spłaty.

    Ja nie umiem liczyć. Liczy za mnie internet -
    https://www.bankier.pl/narzedzia/kalkulator-kredytow
    Wybrałem raty równe. Gdy spada % spada rata, ale w tej niższej racie i
    tak jest więcej zł kapitału.

    > Jakieś takie koszałki-opałki to mógłbym opowiadać w "normalnej ekonomii", gdzie z
    inflacją walczy się podwyżką stóp - że smutno, że rata wzrosła, ale za to inflacja
    będzie zjadać kapitał i pozostanie "mniej" do spłaty (mniej jedynie w stosunku do
    kolejnej pensji - o ile pensja wzrośnie, bo tego nigdy nie wiadomo, w inflacji pewne
    jest tylko to, że wzrosną ceny).

    > W "nowej ekonomii", gdzie w warunkach inflacji ścina się stopy do zera i włącza
    drukarkę, rzeczywiście robi się dobrze i frankowiczom i złotówkowiczom - okradając
    posiadających depozyty.

    Czy jest inflacja, czy deflacja, to zależy jak liczysz. Paliwo staniało
    w ciągu ostatniego roku o ok. 20%.