  • 1. Data: 2020-06-01 12:59:58
    Temat: stopy kredytowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Jak wygladaja % na kredyty w obecnych czasach ?

    Wibory pospadaly w okolice zera ... banki podniosly marze ?

    A ostrzegaja klienta przed ryzykiem odsetkowym i podaja symulacje np
    dla 3%, czy wciskaja produkt hazardowy biednym, nieswiadomym klientom
    ? :-)

    J.

  • 2. Data: 2020-06-01 13:57:20
    Temat: Re: stopy kredytowe
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 01.06.2020 o 12:59, J.F. pisze:

    > Jak wygladaja % na kredyty w obecnych czasach ?
    >
    > Wibory pospadaly w okolice zera ... banki podniosly marze ?

    > J.

    o które kredyty pytasz?

    gotówki mają zwykle oprocentowanie max czyli 7,2%

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 3. Data: 2020-06-01 14:40:42
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-06-01 o 12:59, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > A ostrzegaja klienta przed ryzykiem odsetkowym i podaja symulacje np dla
    > 3%, czy wciskaja produkt  hazardowy biednym, nieswiadomym klientom ? :-)

    Plusem sytuacji jest, że obecnie w racie jest dużo spłaty kapitału, a
    mało odsetek. Obniżka stóp nie zmniejszyła znacząco wysokości
    miesięcznej raty, ale jeśli utrzyma się przez jakiś czas, to szybsze
    spłacanie kapitału zaprocentuje w przyszłości, gdy stopy się podniosą,
    to tego kapitału, od którego będą liczone odsetki będzie już mniej. Albo
    jeśliby ktoś zapragnął spłacić kredyt przed terminem, to będzie miał do
    zapłaty mniej. Przez lata było o tym, jak dogodzić frankowiczom, a
    złotówkowicze byli traktowani po macoszemu.

  • 4. Data: 2020-06-01 14:50:09
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 1 czerwca 2020 14:40:44 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

> [...]
    > zapłaty mniej. Przez lata było o tym, jak dogodzić frankowiczom, a
    > złotówkowicze byli traktowani po macoszemu.

    Coś dziwacznie liczysz (w stylu santandera, który mi napisał, że ich obliczenie, że
    0+6,38+0=6,39, zostało wykonane wg "reguły matematycznej" - więc poprosiłem o
    przytoczenie tej "reguły" ;).
    Jak spada/rośnie %, a liczba rat pozostaje bez zmiany i mamy spłaty z równą ratą
    (zresztą z malejącą jest tak samo) to cała obniżka/podwyżka raty pochodzi wyłącznie
    od obniżki/podwyżki płaconych odsetek.
    Kapitału spłacasz dokładnie tyle samo - więc i tyle samo po każdym miesiącu pozostaje
    Ci do spłaty.

    Jakieś takie koszałki-opałki to mógłbym opowiadać w "normalnej ekonomii", gdzie z
    inflacją walczy się podwyżką stóp - że smutno, że rata wzrosła, ale za to inflacja
    będzie zjadać kapitał i pozostanie "mniej" do spłaty (mniej jedynie w stosunku do
    kolejnej pensji - o ile pensja wzrośnie, bo tego nigdy nie wiadomo, w inflacji pewne
    jest tylko to, że wzrosną ceny).

    W "nowej ekonomii", gdzie w warunkach inflacji ścina się stopy do zera i włącza
    drukarkę, rzeczywiście robi się dobrze i frankowiczom i złotówkowiczom - okradając
    posiadających depozyty.

  • 5. Data: 2020-06-01 15:00:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_DF" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >o które kredyty pytasz?
    >gotówki mają zwykle oprocentowanie max czyli 7,2%

    Raczej o hipoteczne, czy duze gotowkowe, gdzie juz te 7.2% nie
    przejdzie ...

    J.

  • 6. Data: 2020-06-01 15:26:06
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 01.06.2020 o 15:00, J.F. pisze:

    > Raczej o hipoteczne, czy duze gotowkowe, gdzie juz te 7.2% nie przejdzie
    >

    > J.

    hipoteczne średnia marża ~2pp + wibor, który wynosi obecnie 0,28
    ale banki podniosły LTV i wprowadziły wiele innych ograniczeń, dla
    większości klientów nie ma znaczenia czy oprocentowanie wyniesie 3 czy
    nawet 4%, oni chcą ten kredyt dostać

    gotówki:
    np. 100kzł na 5 lat

    najlepsza oferta 6,59% a reszta 7,2
    czyli różnica żadna, kluczem jest prowizja, bo na niej teraz banki zarabiają

    najmniej 4% i do nawet kilkunastu %, zaniknęły oferty z prowizją 0%,
    które jeszcze można było trafić w maju

  • 7. Data: 2020-06-01 16:05:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A to zależy czy masz umowę na raty równe (suma zmiennych rat kapitału + odsetek tak
    żeby co okres spłat ta suma wychodziła równa)
    czy na malejące (suma stałej raty kapitałowej i odsetek).

    -----

  • 8. Data: 2020-06-01 16:13:03
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    od obniżki/podwyżki płaconych odsetek.
    > Kapitału spłacasz dokładnie tyle samo - więc i tyle samo po każdym miesiącu

    Ja nie umiem liczyć. Liczy za mnie internet -
    https://www.bankier.pl/narzedzia/kalkulator-kredytow
    Wybrałem raty równe. Gdy spada % spada rata, ale w tej niższej racie i
    tak jest więcej zł kapitału.

> [...]
    drukarkę, rzeczywiście robi się dobrze i frankowiczom i złotówkowiczom - okradając

    Czy jest inflacja, czy deflacja, to zależy jak liczysz. Paliwo staniało
    w ciągu ostatniego roku o ok. 20%.

  • 9. Data: 2020-06-01 16:18:15
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-06-01 o 15:26, Robert_DF pisze:

> [...]
    > ale banki podniosły LTV i wprowadziły wiele innych ograniczeń, dla
    > większości klientów nie ma znaczenia czy oprocentowanie wyniesie 3 czy

    Oprócz tych, którzy nie chcą dostać.
    We wszystkich analizach dot. tzw. "rynku mieszkaniowego", czy też
    nieruchomości i kredytów konsekwentnie są pomijane dane dot. tych,
    którzy kredytu nie wzięli, nieruchomości nie kupili, gdyż np. uznali, że
    jest za drogo w danym momencie. Albo uznali, że w danym momencie nie
    jest za drogo, ale kredyt wzięty na wiele lat niesie ryzyko, że w
    przyszłości stanie się zbytnim ciężarem (bo np. wzrosną stopy).

  • 10. Data: 2020-06-01 16:34:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup

    >Plusem sytuacji jest, że obecnie w racie jest dużo spłaty kapitału, a
    >mało odsetek. Obniżka stóp nie zmniejszyła znacząco wysokości

    A nie powinna dosc istotnie ?

    >miesięcznej raty, ale jeśli utrzyma się przez jakiś czas, to szybsze
    >spłacanie kapitału zaprocentuje w przyszłości, gdy stopy się
    >podniosą,

    Ale ja o nowych klientach.
    Rata mala, marze banki wcisna duzą, a jak potem stopy wzrosna,
    to bedzie problem wiborowcow :-)

    >to tego kapitału, od którego będą liczone odsetki będzie już mniej.

    a nie jest to tak, ze teraz rata spadla (mimo zapisu, ze "stala"),
    kapital bedziesz splacal jakos zgodnie z planem, wiec wcale go tak
    duzo nie ubedzie,
    i po wzroscie stop rata znow skoczy.

    A nadplate ... banki chyba niechetnie widza.
    No i ... oszczedzac na czarna godzine :)

    >Albo jeśliby ktoś zapragnął spłacić kredyt przed terminem, to będzie
    >miał do zapłaty mniej. Przez lata było o tym, jak dogodzić
    >frankowiczom, a złotówkowicze byli traktowani po macoszemu.

    Bo tez i zycie ich rozpieszczalo :-)

    J.