eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiszok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :) › Re: szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)
    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby
    archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)
    Date: Sun, 26 Jun 2016 15:14:49 +0200

    "z" 576f9d8c$0$15199$6...@n...neostrada.pl

    > Bo to jest czas wielkich katastrof.
    > Najpierw PiS

    Najpierw PiS obejmuje władzę po 8 latach Tuskowania, którego efektem
    jest utytłanie polskiej gospodarki, makabryczne zwiększenie podatków
    i zamordyzm połączony ze szczytnymi hasłami wolnościowymi. :) Można
    by spokojnie rzec, że PiS odzyskuje władzę w ostatniej chwili, o ile
    nie tuż po tej ostatniej -- jeszcze chwila, a nie byłoby co zbierać. :)

    > teraz brexit potem Trump,

    Oby DTrump nie poddał się. :)
    Niestety -- minie sporo czasu, zanim prawo z USA dotrze do Europy.
    I jeszcze więcej, zanim to prawo dotrze do Polski.

    > kolejne exity...

    Prawica na Słowacji proponuje referendum.

    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title,Slowacja-skra
    jna-prawica-bedzie-zbierac-podpisy-ws-referendum-uni
    jnego,wid,18396130,wiadomosc.html?ticaid=117426&_tic
    rsn=3

    Słowacja: skrajna prawica będzie zbierać podpisy ws. referendum unijnego

    Jedno jest pewne -- na razie ani Szwajcaria,
    ani Norwegia nie rozpatrują ;) wyjścia z UE. :)

    UE miała zapobiec wojnie w Europie -- gęsto zabudowanej i takoż zaludnionej.
    Tymczasem UE doprowadziła do wyludniania się Europy i stworzyła niebezpieczeństwo
    imigrantami afrykańskimi i syryjskimi -- zanim rozpętano piekło syryjskie, UE
    doiła Afrykanów, którym oferowała ;) pracę ;) -- choćby w rolnictwie, dzięki
    czemu UE mogła wysyłać jedzenie do Afryki i po prostu marnować je u siebie.

    Dorośli Afrykańczycy opuszczali rodziny (w tym dzieci) aby jechać do Europy
    za chlebem -- i to czasami dosłownie. Powstała tym sposobem tania siła robocza
    w UE doprowadziła do wspierania/karmienia głodujących dzieci afrykańskich,
    opuszczonych przez swych rodziców... Hipokryzja kwitła, budując kolejne
    organizacje pozarządowe żerujące na najsłabszych ludziach.

    AMerkel, jak niegdyś AHitler, obiecała Europie rozkwit dzięki taniej sile roboczej
    czerpanej z Afryki, później z Syrii (geograficznie Syria należy do Azji lecz pod
    wieloma względami zaliczyć ją można do Afryki -- podbijanej przez Amerykanów
    i Europejczyków) ale (znów podobnie jak AHitler) uruchomiła straszliwe
    niebezpieczeństwa, których efektem może być kataklizm -- wyniszczająca
    wojna w Europie.

    JIIISobieski dał muzułmanom w Polsce ziemię i szlachectwo -- dał ojczyznę, jakiej
    muzułmanie nie mieli u siebie. A raczej nie dał, ale sprzedał -- zapłacił za pomoc
    udzielaną przez Tatarów na polach bitewnych. Tak pozyskani ludzie mogą poczuć się
    współobywatelami, współwłaścicielami i Polakami, ale Syryjczycy wyganiani ze swej
    ojczyzny za pomocą wojennych intryg nie uznają Europy za swoją ojczyznę i staną
    się tutaj zarzewiem wojen.

    > Świat się poprostu zmienia.

    Jak i ortografia, bo kiedyś to było 'po prostu'.

    > A że teraz nie w takim kierunku jakby "elyty" chciały...

    Dla mnie zmiany są doskonałe, ale... spóźnione.

    > Nic drastycznego się nic stanie. Kto inny będzie dojony a kto inny dojącym. To są
    długoterminowe procesy. Życie toczy się dalej.

    Bo elementem życia -- jest śmierć, czyniąca życie niemal nieśmiertelnym.
    Umierają komórki, ale przeżywają tkanki, których śmierć nie jest tożsama
    ze śmiercią całych organizmów, które zanim umrą, przyczynią się do powstania
    potomstwa w danym gatunku. Ale giną także całe gatunki -- powołując do życia inne...

    Najtrwalsza jest trawa -- choć delikatna.
    Budowanie konstrukcji podobnej do trawy (wysokiej, lekkiej, odpornej na nawałnice
    itp.) jest trudne.
    Najtrwalsze jest życia -- gdyż trwałość swą zawdzięcza śmierci.
    [a miało być bez uszczypliwości wobec Kościoła... cóż... Pierre Teilhard de Chardin
    umarł w niedzielę wielkanocną a JPII pomimo tego znaku od Boga -- wyklął tego
    Jezuitę, wraz z jego nauką]

    > Spokojnie za kilkadziesiąt lat znowu lewica postępowa się odbije ;-)

    Raczej dopiero po kolejnej wojnie światowej.

    -=-

    UE, jak niejedna twierdza wojskowa (choćby Boyena w Giżycku/Lotzen,
    strzegąca przesmyku między jeziorami) powstała zbyt późno, by pełnić swe role.