  • 21. Data: 2015-01-23 09:25:59
    Temat: Re: Rekuperator z entalpicznym wymiennikiem ciepła - czy ma sens
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-01-23 o 09:14, Myjk pisze:
    > Fri, 23 Jan 2015 08:35:18 +0100, Marcin N

    > Ty zdaje się szkieletona budujesz i będziesz mieć jeszcze większy problem z
    > wilgotnością -- jak będziesz grzać dom?

    Pompą ciepła i podłogówką w całym domu.

    Dlaczego problem jeszcze większy?

    --
    MN

  • 22. Data: 2015-01-23 09:30:34
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Miałeś może do czynienia z "profesjonalnymi" nawilżaczami kanałowymi?

    Osobiście nie. Wiem, tylko że cos takiego w katalogach istnieje, ale nawet
    na żywo tego nigdy nie widziałem.

    > Zastanawiam się mocno nad instalacją takiego, bo zarówno ja, jak i moja
    > córka, bardzo źle reagujemy na suche powietrze i kończy się to najczęściej
    > infekcjami. Póki pamietamy o nawilżaniu jest w porzadku, ale jak się
    > zapomni, to za chwilę jest awaria. Obecnie przy WG nigdy wilgotność nie
    > spada poniżej 30% a to i tak zbyt sucho...

    Wiesz, ciężko coś doradzić zgadując. WG to loteria w tym samym bloku dwa
    mieszkania jedno od strony wschodniej a drugie od zachodniej potrafią się
    różnić wilgotnością 30% kontra 60%.

    Ludzie w podobnych domach mają wilgotność różną o 10-15 pkt. proc w
    zależności od trybu życia: kwiatki, akwarium, częste gotowanie. Sam układ
    pomieszczeń też ma znaczenie - np. to czy kuchnia jest połączona z salonem.

    No ale tak czy inaczej jeśli chcesz mieć stałe 40% lub więcej to moim
    zdaniem bez nawilżania w zimie nie ma na to szans. Więc jeśli to jest dla
    Ciebie istotne to może rzeczywiście nawilżacz kanałowy będzie dobrym
    rozwiązaniem.

    ps. U mnie dziś rano za oknem było +2 a wilgotność w domu 38%.
    No ale to właśnie dlatego że jest +2. Przy +5 dojdzie pewnie do 40

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 23. Data: 2015-01-23 09:37:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 23 Jan 2015 09:25:59 +0100, Marcin N

    > Pompą ciepła i podłogówką w całym domu.
    > Dlaczego problem jeszcze większy?

    To pół biedy.
    Myślałem że szkieletona będziesz grzać powietrzem.

    --
    Pozdor Myjk

  • 24. Data: 2015-01-23 15:49:59
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Myjk wrote:
> [...]
    > ale jak się zapomni, to za chwilę jest awaria. Obecnie przy WG nigdy
    > wilgotność nie spada poniżej 30% a to i tak zbyt sucho...

    ja widziałem wersję "przemysłową" bo centrala miała wydajność jakieś
    10k m3/h
    był to nawilżacz parowy