  • 11. Data: 2015-01-22 19:57:26
    Temat: Re: Rekuperator z entalpicznym wymiennikiem ciepła - czy ma sens
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 stycznia 2015 19:42:16 UTC+1 użytkownik Jeffrey napisał:

    > tu masz rację, ale nie zgadzam się z tezą że went mechaniczna ma
    > mniejszą wydajność od grawitacyjnej
    > podaj jakieś wiarygodne źródła

    W zimie ma mniejsza (bo kontrolowana), w lato wieksza :) Wszystko zalezy od
    rodzaju, ilosci, wielkosci, wysokosci kominow wentylacyjnych i od rodzaju
    nawiewnikow, "mikrowentylacji" w oknach, rodzaju kratek na wylocie (czy na
    przelot, czy z "zaluzjami", czy wspomagane wentylem w kiblu etc.).

    Tu nie trzeba zadnych badan - wystarczy spytac kominiarza ktory robi przeglad
    ile m3/h wywiewa kominem - zmierzy anemometrem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2015-01-22 20:31:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 22 Jan 2015 12:39:30 +0100, Ergie

    > Z mojego doświadczenia gdy nie miałem WM i wilgotność
    > potrafiła spadać poniżej 20% najlepiej sprawdza się pranie.

    Miałeś może do czynienia z "profesjonalnymi" nawilżaczami kanałowymi?

    Zastanawiam się mocno nad instalacją takiego, bo zarówno ja, jak i moja
    córka, bardzo źle reagujemy na suche powietrze i kończy się to najczęściej
    infekcjami. Póki pamietamy o nawilżaniu jest w porzadku, ale jak się
    zapomni, to za chwilę jest awaria. Obecnie przy WG nigdy wilgotność nie
    spada poniżej 30% a to i tak zbyt sucho...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2015-01-22 22:24:58
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 22 stycznia 2015 20:31:15 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Póki pamietamy o nawilżaniu jest w porzadku, ale jak się
    > zapomni, to za chwilę jest awaria. Obecnie przy WG nigdy wilgotność nie
    > spada poniżej 30% a to i tak zbyt sucho...

    Postawić akwarium 1000L, będzie ładnie i przy okazji wilgotność
    się ustabilizuje.

    L.

  • 14. Data: 2015-01-22 23:12:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 22 Jan 2015 13:24:58 -0800 (PST), Lisciasty

    > Postawić akwarium 1000L, będzie ładnie
    > i przy okazji wilgotność się ustabilizuje.

    Miałem za młodu takie akwarium.
    Zbyt leniwy jestem na obsługę
    takiego nawilżacza. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 15. Data: 2015-01-23 06:47:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 22 stycznia 2015 23:12:23 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:

    > Miałem za młodu takie akwarium.
    > Zbyt leniwy jestem na obsługę
    > takiego nawilżacza. ;P

    No toż przecież ludzi masz od tego, niech od małego
    edukują się ekologicznie :>

    L.

  • 16. Data: 2015-01-23 07:54:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 22 Jan 2015 21:47:28 -0800 (PST), Lisciasty

    > No toż przecież ludzi masz od tego, niech od małego
    > edukują się ekologicznie :>

    To już lepiej chyba zamontować fontannę vel kaskadę wodną. Przynajmniej nie
    trzeba się martwić o życie w niej (bo samo urośnie). ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 17. Data: 2015-01-23 08:26:02
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 23 stycznia 2015 07:54:12 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > To już lepiej chyba zamontować fontannę vel kaskadę wodną. Przynajmniej nie
    > trzeba się martwić o życie w niej (bo samo urośnie). ;)

    Ojtam, przecież baniak 1000L prowadzi się praktycznie sam,
    jak nie przerybisz to wystarczy raz w tygodniu wsypać jakieś
    resztki ze stołu, a raz w miesiącu sekatorem zielsko przetrzebić :]

    L.

  • 18. Data: 2015-01-23 08:35:18
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-01-23 o 08:26, Lisciasty pisze:

    > Ojtam, przecież baniak 1000L prowadzi się praktycznie sam,
    > jak nie przerybisz to wystarczy raz w tygodniu wsypać jakieś
    > resztki ze stołu, a raz w miesiącu sekatorem zielsko przetrzebić :]

    Jednak koszty utrzymania takiego zbiornika są na tyle duże, że podważa
    sens jego stosowania głównie do nawilżania.

    To już lepiej raz na dwa dni wylać miskę wody na dywan w salonie...

    --
    MN

  • 19. Data: 2015-01-23 09:09:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 22 Jan 2015 23:26:02 -0800 (PST), Lisciasty

    > Ojtam, przecież baniak 1000L prowadzi się praktycznie sam,
    > jak nie przerybisz to wystarczy raz w tygodniu wsypać jakieś
    > resztki ze stołu, a raz w miesiącu sekatorem zielsko przetrzebić :]

    Oj, to zależy. Przed 1000L "baniakiem" prowadziliśmy z ojcem sporo
    mniejszych akwariów i zawsze się ładnie układały, a z dużym klockiem (co to
    był marzeniem ojca) były same problemy. Rośliny nie chciały rosnąć,
    akwarium zamulało się pomimo fitra dennego (a później zewnętrznego ze
    złożem), ryby często padały jak... ryby. ;> Dlatego nie zamierzam sobie
    takiego garba przyprawiać, żeby się potem użerać gdyby poszło coś nie tak
    jak trzeba.

    Szczerze mówiąc to nawet przeleciała mi przez myśl instalacja akwarium (ten
    duży zbiornik stoi nadal u rodziców w garażu) w nowym domu (pod schodami
    ładnie by się wkomponowało), ale po zastanowieniu jednak odpuściłem.

    --
    Pozdor Myjk

  • 20. Data: 2015-01-23 09:14:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 23 Jan 2015 08:35:18 +0100, Marcin N

    > To już lepiej raz na dwa dni wylać miskę wody na dywan w salonie...

    Ty zdaje się szkieletona budujesz i będziesz mieć jeszcze większy problem z
    wilgotnością -- jak będziesz grzać dom?

    --
    Pozdor Myjk