  • 1. Data: 2010-08-23 21:47:14
    Temat: Większa grupa u notariusza
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Mamy do zawarcia umowę sprzedaży mieszkania odziedziczonego w spadku.
    Spadkobierców jest kilkanaście osób i próby znalezienia terminu u notariusza
    takiego, aby wszystkim odpowiadał okazały się mission impossible.
    Czy jest możliwe/dopuszczalne, aby spisać umowę w obecności większości
    uczestników, a kilku maruderów podpisze np. nazajutrz? Notariusz jakoś
    niespecjalnie chce się na to zgodzić, ale nie podaje powodów.
    Jacek

  • 2. Data: 2010-08-23 22:39:53
    Temat: Re: Większa grupa u notariusza
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek wrote:
> [...]
    > uczestników, a kilku maruderów podpisze np. nazajutrz? Notariusz jakoś
    > niespecjalnie chce się na to zgodzić, ale nie podaje powodów.

    Ci, którym nie pasuje niech sobie zafundują pełnomocnika, jednego z
    tych, którym pasuje.

    Notariusz boi sie przekretu(pojecia nie mam jakiego) i woli, zeby
    wszayscy byli razem.

  • 3. Data: 2010-08-24 00:30:25
    Od: "Milosz K." <m...@i...pl>

    Biorąc pod uwagę "specyfikę zawodu" chyba nie ma w tym nic dziwnego.

    Pozdrawiam, M.

  • 4. Data: 2010-08-24 03:33:33
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Pełnomocnika też trzeba ustanowić notarialnie więc osoba, która do każdej
    wizyty u notariusza podchodzi z niechęcią (bo urlop, czas, koszta itp) na to
    się nie zgadza.
    Jacek

  • 5. Data: 2010-08-24 04:05:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek wrote:
    > Pełnomocnika też trzeba ustanowić notarialnie więc osoba, która do
    > każdej wizyty u notariusza podchodzi z niechęcią (bo urlop, czas, koszta
    > itp) na to się nie zgadza.

    to jej skopcie tyłek.
    inaczej sie nie da.

  • 6. Data: 2010-08-24 05:37:12
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 24 Sie, 06:05, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > to jej skopcie tyłek.
    > inaczej sie nie da.

    No jeszcze na dzien dobry mozna mu kazać zapłacić jego część kosztów
    utrzymania.

  • 7. Data: 2010-08-24 06:15:18
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > uczestników, a kilku maruderów podpisze np. nazajutrz? Notariusz jakoś
    > niespecjalnie chce się na to zgodzić, ale nie podaje powodów.

    To niech wezmą 1 dzień wolnego w pracy. To im powinno zależeć.

  • 8. Data: 2010-08-24 06:21:07
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Dogadanie się z rodziną to duże wyzwanie, zwłaszcza wobec tzw. "zwykłej,
    polskiej, bezinteresownej złośliwości"
    Jacek

  • 9. Data: 2010-08-24 06:24:47
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-08-23 23:47, Jacek pisze:
> [...]
    > uczestników, a kilku maruderów podpisze np. nazajutrz? Notariusz jakoś
    > niespecjalnie chce się na to zgodzić, ale nie podaje powodów.

    Bo nie może się zgodzić:

    Art. 95b.
    Przed sporządzeniem aktu poświadczenia dziedziczenia notariusz spisuje
    protokół dziedziczenia przy udziale wszystkich osób, które mogą wchodzić
    w rachubę jako spadkobiercy ustawowi i testamentowi.

    --
    spp

  • 10. Data: 2010-08-24 10:33:11
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Ale tu nie chodzi o poświadczenie dziedziczenia a o sprzedaż mieszkania.
    Spadek jest już dawno nabyty.
    Jacek