  • 1. Data: 2007-05-19 17:05:57
    Temat: Wniosek o nadanie klauzuli wykonalności przeciwko małżonkowi dłużnika
    Od: "Bogdan" <w...@p...onet.pl>

    Witam.

    Uzyskałem z sądu klauzulę wykonalności przciwko mojemu Dłuznikowi.
    Dłuznik jest poddany egzekucji komorniczej, pomimo wezwania do spłaty długu,
    Dłuznik nie spłaca zadłużenia.
    Za radą komornika został dokonany wpis do Księgi Wieczystej dłuznika o
    prowadzonej egzekucji. Do przeprowadzenia efektywnej egzekucji
    potrzebne jest uzyskanie w sądzie, klauzuli wykonalnosci przeciwko
    małżonce dłuznika.
    Jak się zdązyłem dowiedzieć to nalezy złozyc wniosek do sądu o
    " Wniosek o nadanie klauzlu wykonalnosci przeciwko małżónkowi dłuznika"

    Prosze o informację jakie dokumenty i ząłaczniki
    są niezbędne aby uzyskać taką klauzulę wykonalności
    przeciwko małżónkowi dłużnika .
    Czy niezbędne dołączyć jest akt małżeństwa i informacja o wspólności
    małżeńskiej Dłużnika?
    Dotychczas posiadam :
    1. Oryginał wyroku z klauzulą wykonalności przeciwko dłuznikowi
    2. Wniosek o nadanie klauzuli wykonalności przeciwko małżonkowi Dłużnika.

    Pozdrawiam
    Bogdan

  • 2. Data: 2007-05-19 17:15:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Bogdan pisze:

    > Czy niezbędne dołączyć jest akt małżeństwa i informacja o wspólności
    > małżeńskiej Dłużnika?

    Akt małżeństwa jak najbardziej.
    A poza tym zapewne będzie potrzebny dokument urzędowy lub prywatny, z
    którego wynika że "...stwierdzona tytułem egzekucyjnym wierzytelność
    powstała z czynności prawnej dokonanej za zgodą małżonka dłużnika" (art.
    787 kpc) albo że "... że stwierdzona tytułem egzekucyjnym wierzytelność
    powstała w związku z prowadzeniem przedsiębiorstwa" (art. 787[1] kpc.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-05-19 17:23:53
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu Bogdan 0z pięknie wystukał:
> [...]
    > 1. Oryginał wyroku z klauzulą wykonalności przeciwko dłuznikowi
    > 2. Wniosek o nadanie klauzuli wykonalności przeciwko małżonkowi Dłużnika.

    Nie masz prawa ingerować w "małżonki dłużników"
    Prawo już się zmieniło.

    --
    animka

  • 4. Data: 2007-05-19 17:38:44
    Od: "Bogdan" <w...@p...onet.pl>

    Dziękuję Johnson,

    Jest to zadłużenie powstałe pomiędzy osobami fizycznymi.
    Jak dobrze zrozumiałem Twoją wypowiedź, to niezbędne jest
    oprócz aktu małżeństwa Dłuznika,
    uzyskanie pisemnego oświadczenia żony Dłuznika o tym
    że wiedziała o czynnościach prawnych męża powodujących
    powstanie zadłużenia i wyraziła zgodę na czynnosci prawne
    które doprowadziły do powstania długu męża.

  • 5. Data: 2007-05-19 17:49:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Bogdan pisze:

> [...]
    > powstanie zadłużenia i wyraziła zgodę na czynnosci prawne
    > które doprowadziły do powstania długu męża.

    Mniej więcej (choć może to też być inny dokument, np oświadczenie
    dłużnika), chyba że roszczenie powstało przed wejściem w życie
    nowelizacji, czyli mniej więcej przed 2005 rokiem.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 6. Data: 2007-05-19 18:00:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bogdan wrote:

> [...]
    > prowadzonej egzekucji. Do przeprowadzenia efektywnej egzekucji
    > potrzebne jest uzyskanie w sądzie, klauzuli wykonalnosci przeciwko

    Zakładając, że nie mają rozdzielności majątkowej.

    Jesteś pewien, że nie mają?

    (ATSD coś się ostatnio miało pozmieniać w tej kwestii i nawet bez
    intercyzy i innych takich obciążanie jednego małżonka długami drugiego
    nie jest możliwe)