  • 11. Data: 2017-03-26 10:46:49
    Temat: Re: Wypłata z karty prepaid USD
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Mar 2017 15:08:40 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    > A gdzie to w PL można płacić w walucie?

    Jak sie sprzedawca zgodzi, to chyba wszedzie.

    > Tzn. teoretycznie wszędzie powinni akceptować euro.

    Na jakiej podstawie ?

    > A czy na kantor trzeba mieć pozwolenie?

    O ile wiem, to tak.
    Ale sprzedaz towarow za dolary, to nie kantor.

    J.

  • 12. Data: 2017-03-26 11:59:39
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2017-03-26 o 10:46, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Na jakiej podstawie ?

    > O ile wiem, to tak.
    > Ale sprzedaz towarow za dolary, to nie kantor.

    Pudełko zapałek, daję 100 euro, reszta w złotówkach?

    MJ

  • 13. Data: 2017-03-26 12:27:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Mar 2017 11:59:39 +0200, Michał Jankowski napisał(a):

    > Pudełko zapałek, daję 100 euro, reszta w złotówkach?

    No, mozna i tak.

    Ale jakos sie nie upowszechnilo.

    Moze dlatego, ze zezwolenie to tylko formalnosc i nie ma sobie co d*
    zawracac zapalkami, moze dlatego ze klient do takiego sklepu nie
    trafi, a moze dlatego, ze trzeba by miec dwa takowe po dwoch stronach
    granicy - bo co z tymi 100-eurowkami robic ?

    Euro o ile widzialem jest przyjmowane na niektorych autostradach
    platnych i chyba w Castoramie.

    J.

  • 14. Data: 2017-03-26 12:41:05
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2017-03-26 o 12:27, J.F. pisze:

    > Euro o ile widzialem jest przyjmowane na niektorych autostradach
    > platnych i chyba w Castoramie.

    W hipermarketach chyba z reguły można.

    MJ

  • 15. Data: 2017-03-26 14:23:18
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    IMHO pełno tego: Ikea, Lidl, ...
    Ale to chyba tylko o gotówce mowa?
    Bo przecież płatność kartą i tak będzie przeliczona (czytaj: umozliwiony zakup w
    sklepie - choć po dziwnych doświadczeniach z Norwegii, Niemiec czy Francji z
    przyjmowaniem tylko lokalnych kart niczego nie można być pewnym).

    -----

  • 16. Data: 2017-03-26 14:56:38
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    W dniu 26.03.2017 o 10:41, ąćęłńóśźż pisze:
    > Co to jest DCC?

    Dynamic currency conversion

    D.

  • 17. Data: 2017-03-26 15:50:16
    Od: a...@g...com

    Wypłata którą robiłem wczoraj ostatniecznie została zaksięgowana jako 108.02 USD (w
    tym prowizja 3,15 USD)

    Dzisiaj ponownie wypłaciłem 400 zł, zrobiłem zdjęcie przed samą wypłatą
    http://imgur.com/a/nBZLX
    niby wyszło 104,31, wybrałem z przewalutowaniem. Na koncie Payoneer mam autoryzację
    na 107.46 (w tym prowizja 3,15 USD), czyli zgadza się co do centa.

    Na wydruku z bankomatu jest informacja "Potwierdzam, że bank umożliwił wybór
    przewalutowania i mój wybór powyższej operacji jest ostateczny" oraz "Bieżąca tabela
    kursowa dla usługi DCC dostępna jest na stronie ingbank.pl"

  • 18. Data: 2017-03-26 20:15:40
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    I znów przepłaciłeś.
    Bez przewalutowania miałbyś kurs jak w kantorze aliora.
    Choć procentowo nie straciłeś aż tyle, bo spora jest prowizja za samą wypłatę.
    Następnym razem spróbuj bez DCC.

  • 19. Data: 2017-03-26 20:21:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmm, wydaje mi się, że członkowstwo w UE zobowiązuje do akceptacji euro w gotówce.
    Ale mechanizm jest taki - dajesz banknot, sklep przelicza po swoim kursie - np.
    3,50zł - odejmuje cenę towaru w zł i wydaje resztę w zł.
    Ale czy uda się tak, że obciążą kartę w euro na sumę stanowiącą przeliczoną po kursie
    sklepu cenę towaru - nie mam pojęcia.

  • 20. Data: 2017-03-26 21:05:59
    Od: a...@g...com

    > I znów przepłaciłeś.
    > Bez przewalutowania miałbyś kurs jak w kantorze aliora.
    > Choć procentowo nie straciłeś aż tyle, bo spora jest prowizja za samą wypłatę.
    > Następnym razem spróbuj bez DCC.

    Dlaczego "znów" przepłaciłem?
    Zrobiłem 2 wypłaty po 400 zł, jedną w piatek rano, drugą w sobotę w południe.
    Kurs wyświetlany nie zmienił się tak bardzo.
    Wg. https://www.ingbank.pl/kursy-walut było to
    dla piątku 8 rano - 3,8438 PLN (tabela bezgotówkowa i tabela DCC tak samo)
    dla soboty czyli kurs z piątku 16 - 3,8349 PLN (tabela bezgotówkowa i tabela DCC tak
    samo)

    W piątek wyświetliło mi że zostanie pobrane 104,06 USD (wybrałem bez przewalutowania)
    W sobotę wyświetliło mi że zostanie pobrane 104,31 USD (wybrałem z przewalutowaniem)

    Tak jak napisałem zawsze dochodzi mi stała prowizja 3,15 USD.