  • 21. Data: 2017-03-26 23:10:02
    Temat: Re: Wypłata z karty prepaid USD
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    "Znów przepłaciłeś" bo znowu zgodziłeś się na DCC po kursie ING, który jest na pewno
    gorszy od kursu mastercard, po którym kupiłbyś złotówki za dolary wybierając opcję
    "bez przewalutowania".
    Aha, doczytałem, że w piątek niby wybrałeś bez przewalutowania - ale z Twojego
    piątkowego postu wynika, przynajmniej dla mnie, że jednak wybrałeś przewalutowanie po
    kursie ING - więc obie zrobiłeś z DCC.
    Czy się mylę ?
    Podpowiedź jest taka, że bankomat ING wyświetli sumę w USD tylko wtedy, gdy proponuje
    DCC po kursie ING - choć przy tym oczywiście nie uwzględni prowizji 3,15$, bo o niej
    nie wie.
    Gdy wypłacsz "normalnie", czy PLN przelicza na USD mastercard, to bankomat niewiele o
    tym powie - bo ING jest zainteresowane, by dostać 400zł, a nie dolary, jak przy DCC.

    Choć kto wie, może DCC/ING jest jednak lepsze niż bezpośrednie przeliczenie - bo
    skoro z, jak twierdzisz, bezpośredniego w piątek wyszło 108,02$, a z DCCowego w
    sobotę 107,46$ (choć jeszcze zobaczymy ostateczne obciążenie) to może payoneer
    bierze, oprócz 3,15$ za wypłatę z obcego bankomatu, jeszcze jakąś prowizję za
    "przewalutowanie" (2-3% wychodzi), jak polskie banki - i wychodzi w rezultacie
    podobnie, oczywiście jeśli mamy w miarę uczciwe DCC, a nie takie złodziejskie jak
    planet cash czy euronet.

  • 22. Data: 2017-03-27 11:01:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Hmm, wydaje mi się, że członkowstwo w UE zobowiązuje do akceptacji
    >euro w gotówce.
    >Ale mechanizm jest taki - dajesz banknot, sklep przelicza po swoim
    >kursie - np. 3,50zł - odejmuje cenę towaru w zł i wydaje resztę w zł.
    >Ale czy uda się tak, że obciążą kartę w euro na sumę stanowiącą
    >przeliczoną po kursie sklepu cenę towaru - nie mam pojęcia.

    Ogolnie - chyba nie. Bo i jak ... ale moze, gdyby te terminale mialy
    klawisz waluty i sklep mogl wprowadzic 35 zl albo 10 euro ...

    Tylko po co ? Przeliczenie zapewnia sama karta, a czasem akceptant -
    DCC.
    Sklep dostaje swoje zlotowki, klient ma obciazenie w swojej walucie, a
    banki sie ciesza :-)

    J.