  • 41. Data: 2014-07-21 22:51:04
    Temat: Re: Wytyczanie domu na działce - czy mogę samodzielnie?
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 lipca 2014 22:09:33 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    > Ju� nied�ugo. Trybuna� Konstytucyjny uzna� za sprzeczne z ustaw�
    > zasadnicz� zapisy dotycz�ce wycinki drzew na w�asnych dzia�kach.
    > Ustawodawca dosta� 1,5 roku na zmian� przepis�w.

    Ooooo nie slyszalem o tym. Moze w koncu sie cos zmieni na lepsze - poki co
    czekam na zezwolenie na wycinke dwoch padnietych na mojej dzialce debow
    ehh :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 42. Data: 2014-07-22 01:12:42
    Od: szary <s...@n...pl>

    Marcin N wrote:

    > Kto może wytyczyć dom na działce? Czy tylko uprawniony geodeta, czy
    > inwestor samodzielnie?

    Ja tam sie pomylilem, ganek sobie o 0,5 metra zmniejszylem (z
    dlugosci),
    w sumie nic powaznego sie nie stalo a nawet widze w tym plus bo
    prostsze przejscie wyszlo.

    Geodeta nie wyznaczyl (bo o 100 zeta chyba taniej wytargowalem tj. na
    400), zrobil tylko 4 punkty + 2 pod nosna, ja sie do koparki
    spieszylem, planow zapomnialem zabrac z domu i troche z pamieci
    pojechalem, mial byc 5m, to jest, tyle ze ze scianami mial byc 5,5 :)
    A geodeta tez pierdzielnal byka i wyprodukowal mapke do
    dziennika budowy w jakims tam odbiciu lustrzanym (ganek od ogrodu mu
    wyszedl) i trzeba bedzie znowu odwiedzic i w koncu naprostowac.
    Poziomow nie wyznaczyli, albo zapomnieli mi powiedziec gdzie ich
    szukac ;), szlauchwaga/waselwaga i sam kombinowalem.

    Co tu gadac - mafia.
    ps. nie bylo mnie przy tyczeniu

  • 43. Data: 2014-07-23 10:31:14
    Temat: Re: Wytyczanie domu na dziai?1ce - czy mogi?1 samodzielnie?
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    ps.com...

    A to oczywiste :)

  • 44. Data: 2014-07-23 18:27:07
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Wyjaśnię ci dlaczego nie możesz sam.
    Mój znajomy kupil atrakcyjną dzialkę 40x250m ze strefą zabudowy 50 m w gląb
    dzialki.Ponieważ mu to nie pasowalo,budynek przesunąl-uwaga- prawie o pięćdziesiąt
    metrów w gląb dzialki.postawil dom,z placzem zlożyl donos sam na siebie.kosztowalo go
    to 100zl kary pluskoszty inwentaryzacji i projektu zastępczego.Zysk-trzy dzialki dla
    dzieci
    ALE:prawo budowlane i okoliczne znal na pamięć,i to ze zrozumieniem .Jak mi
    powiedzial,mógl tak postąpić,bo ówczesme przepisy dopuszczaly taką możliwość.Kilka
    miesięcy póżniej zmienialy się przepisy i bylby kilkadziesiąt tysi w plecy.
    Wymóg tyczenia przez uprawnionego geodetę troche chroni przed cynicznym naginaniem
    prawa.
    Wspomnieliście o glazie narzutowym i-odzielnie-o prawie wlasności.Znam dwa takie
    przypadki.jeden-lata 80te,okolice Piaseczna.Gość pól roku czekal,aż wykopią i wywiozą
    ogromny kamulec,który znalazl "wewnątrz"wlasnej dzialki.
    drugi-okolice s-znajomy zrezygnowal z piwnicy,bo kopiąc dól,znalazl "kamyk".Prywatnie
    dowiedzial się,że gdy to zglosi,to dostamie zakaz budowy do czasu usunięcia
    kamienia.Zeby bylo jasne-nie mam pojęcia kto by placil.Ale sądząc z odkrytego
    kawalka-ok 6x6m-ani malo,ani szybko by nie bylo.

  • 45. Data: 2014-07-26 23:13:01
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    W dniu 2014-07-21 10:58, Adam pisze:

    >Już niedługo. Trybunał Konstytucyjny uznał za sprzeczne z ustawą zasadniczą
    >zapisy dotyczące wycinki drzew na własnych działkach. Ustawodawca dostał
    >1,5 roku na zmianę przepisów.

    Huehue wreszcie.

  • 46. Data: 2014-07-28 08:28:12
    Od: Łobuz <l...@p...psl.po.sld>

    Użytkownik "Ghost" <h...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Huehue wreszcie.

    Czyżby się paliły dupy kilku osobom z PO które bezprawnie wycięły to i owo w
    lasach? PISiory nadchodzą, przychodzi czas rozliczeń... hahaha