eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Za pomylke bank musi wyplacić klientowi
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 4

  • 1. Data: 2019-09-20 07:28:23
    Temat: Za pomylke bank musi wyplacić klientowi
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    www.fakt.pl/pieniadze/finanse/bledny-przelew-bank-mu
    si-zwrocic-pieniadze/t6bgnr3


  • 2. Data: 2019-09-20 08:49:19
    Temat: Re: Za pomylke klienta bank musi wyplacić klientowi [tym razem] - elektroniczne zlecenia przelewu poza godzinami pracy banku
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:
    > www.fakt.pl/pieniadze/finanse/bledny-przelew-bank-mu
    si-zwrocic-pieniadze/t6bgnr3

    Fakt się powołuje na rzepe a tam jest znacznie więcej "detali" i
    znacznie bardziej prawniczo łącznie z bardzo różnymi wyrokami
    pierwszej i drugiej instancji.

    Kluczowa dla mnie są kwestie terminu przedawnienia roszczenia wobec
    banku (3 lata) i zdanie "Bank odpowiada za korzystanie z narzędzia, które
    uniemożliwia skuteczne anulowanie transakcji" (między momentem złożenia
    elektronicznie zlecenia poza godzinami pracy banku a wykonaniem zlecenia
    w godzinach pracy banku)".

    W sumie warto się chwilę zastanowić jaka jest "wąska ale sensowna bez
    przeginania" interpretacja tego "precedensu" przez banki, na pewno nie
    dotyczy każdej pomyłki klienta i każdego anulowanego zlecenia.

    https://www.rp.pl/Firma/309149980-Przelew-na-zle-kon
    to-za-pomylke-przedsiebiorcy-zaplaci-bank.html
    > Aktualizacja: 14.09.2019, 21:07 ; Publikacja: 14.09.2019
    > Przelew na złe konto: za pomyłkę przedsiębiorcy zapłaci bank
    > [...]
    > Wyrok Sądu Apelacyjnego w Krakowie z 13 grudnia 2018 r.
    > Sygnatura akt: I AGa 322/18

    --
    A. Filip
    | Ma coś z rycerza - zakuty łeb. (Przysłowie polskie)


  • 3. Data: 2019-09-20 11:28:11
    Temat: Re: Za pomylke klienta bank musi wyplacić klientowi [tym razem] - elektroniczne zlecenia przelewu poza godzinami pracy banku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:a...@w...eu...
    ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:
    >> www.fakt.pl/pieniadze/finanse/bledny-przelew-bank-mu
    si-zwrocic-pieniadze/t6bgnr3

    >Fakt się powołuje na rzepe a tam jest znacznie więcej "detali" i
    >znacznie bardziej prawniczo łącznie z bardzo różnymi wyrokami
    >pierwszej i drugiej instancji.

    >Kluczowa dla mnie są kwestie terminu przedawnienia roszczenia wobec
    >banku (3 lata) i zdanie "Bank odpowiada za korzystanie z narzędzia,
    >które
    >uniemożliwia skuteczne anulowanie transakcji" (między momentem
    >złożenia
    >elektronicznie zlecenia poza godzinami pracy banku a wykonaniem
    >zlecenia
    >w godzinach pracy banku)".
    >https://www.rp.pl/Firma/309149980-Przelew-na-zle-ko
    nto-za-pomylke-przedsiebiorcy-zaplaci-bank.html

    Tym niemniej ... fakt pisze o natychmiastowym, rzepa juz nie ...
    jesli klient robi przelew natychmiastowy, to uzasadnienie sadu, ze
    bank powinien zgodnie w wlasnym regulaminem nie robic ... dziwne
    jakies.
    Widac bank musi dbac o regulaminy :-)

    A jakby tak zona pojechala do banku, zlozyla w okienku ... a potem
    chciala wycofac ? dziwne jakies.

    A tak swoja droga - niedawno pisalem o Santanderze - przelew zlecony
    ok 15-tej, a sesja wychodzaca zamyka sie o 14:30.
    Sprawdzam wieczorem - przelew ma status wykonany. Potwierdzenie nawet
    moge pobrac.
    A pieniadze nie wplynely.
    Sprawa chyba jasna - poczekali do zamkniecia 3 sesji w KIR i wyslali
    juz na kolejna - czyli na 1 w kolejnym dniu.
    Normalnie bym chyba nie zwrocil uwagi, wiem, ze moga nie wyjsc, ale tu
    piatek byl, to sie rozsunelo.

    Tym niemniej - wyslali przelew w dniu zlecenia. W zasadzie prawidlowo.

    I jak to sie ma do opisywanego przypadku - powinni poczekac do 8:30,
    zebym zdazyl wycofac ?
    Czy wystarczy, ze poczekali do 18:00 ... a nie, moj oddzial zamykaja
    chyba o 19:00 :-)

    Swoja droga - zlecenia przyszle wysylaja gdzies ok 7 rano.

    >> Aktualizacja: 14.09.2019, 21:07 ; Publikacja: 14.09.2019
    >> Przelew na złe konto: za pomyłkę przedsiębiorcy zapłaci bank
    > [...]
    >> Wyrok Sądu Apelacyjnego w Krakowie z 13 grudnia 2018 r.
    >> Sygnatura akt: I AGa 322/18

    Bedzie skarga kasacyjna ?

    J.


  • 4. Data: 2019-09-20 16:13:43
    Temat: Re: Za pomylke klienta bank musi wyplacić klientowi [tym razem] - elektroniczne zlecenia przelewu poza godzinami pracy banku
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A jaka w.p.s.?


    -----
    > Bedzie skarga kasacyjna?

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1