eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZa pomylke bank musi wyplacić klientowi › Re: Za pomylke klienta bank musi wyplacić klientowi [tym razem] - elektroniczne zlecenia przelewu poza godzinami pracy banku
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Za pomylke klienta bank musi wyplacić klientowi [tym razem] -
    elektroniczne zlecenia przelewu poza godzinami pracy banku
    Date: Fri, 20 Sep 2019 11:28:11 +0200

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:
> [...]
    si-zwrocic-pieniadze/t6bgnr3

    >Fakt się powołuje na rzepe a tam jest znacznie więcej "detali" i
    >znacznie bardziej prawniczo łącznie z bardzo różnymi wyrokami
    >pierwszej i drugiej instancji.

    >Kluczowa dla mnie są kwestie terminu przedawnienia roszczenia wobec
    >banku (3 lata) i zdanie "Bank odpowiada za korzystanie z narzędzia,
    >które
    >uniemożliwia skuteczne anulowanie transakcji" (między momentem
    >złożenia
    >elektronicznie zlecenia poza godzinami pracy banku a wykonaniem
> [...]
    nto-za-pomylke-przedsiebiorcy-zaplaci-bank.html

    Tym niemniej ... fakt pisze o natychmiastowym, rzepa juz nie ...
    jesli klient robi przelew natychmiastowy, to uzasadnienie sadu, ze
    bank powinien zgodnie w wlasnym regulaminem nie robic ... dziwne
    jakies.
    Widac bank musi dbac o regulaminy :-)

    A jakby tak zona pojechala do banku, zlozyla w okienku ... a potem
    chciala wycofac ? dziwne jakies.

    A tak swoja droga - niedawno pisalem o Santanderze - przelew zlecony
    ok 15-tej, a sesja wychodzaca zamyka sie o 14:30.
    Sprawdzam wieczorem - przelew ma status wykonany. Potwierdzenie nawet
    moge pobrac.
    A pieniadze nie wplynely.
    Sprawa chyba jasna - poczekali do zamkniecia 3 sesji w KIR i wyslali
    juz na kolejna - czyli na 1 w kolejnym dniu.
    Normalnie bym chyba nie zwrocil uwagi, wiem, ze moga nie wyjsc, ale tu
    piatek byl, to sie rozsunelo.

    Tym niemniej - wyslali przelew w dniu zlecenia. W zasadzie prawidlowo.

    I jak to sie ma do opisywanego przypadku - powinni poczekac do 8:30,
    zebym zdazyl wycofac ?
    Czy wystarczy, ze poczekali do 18:00 ... a nie, moj oddzial zamykaja
    chyba o 19:00 :-)

    Swoja droga - zlecenia przyszle wysylaja gdzies ok 7 rano.

    Bedzie skarga kasacyjna ?

    J.