  • 1. Data: 2006-04-23 21:51:34
    Temat: dg+us+zus
    Od: "rypka" <k...@r...de>

    witam.

    zalozylem DG ale poniewaz zaszly pewne okolicznosci to nawet nie wyslalem
    papierow do US
    i do ZUS. wiem ze urzad miejski wysyla zaswiadczenie o wpisie do ewidencji
    do US i ZUS.

    czy ktos sie orientuje moze czy ZUS albo US sciga za nie wyslanie im
    papierow (juz ze 2 miesiace albo i nawet 3 minely od czasu wpisania do
    ewidencji)? no bo za nieplacenie skladek to sie chyna sie nie moga
    przyczepic.

    --
    pozdro,
    rypka

  • 2. Data: 2006-04-24 05:44:10
    Temat: Re: dg+us+zus
    Od: "autror" <a...@g...pl>

    rypka <k...@r...de> napisał(a):

    > witam.

    mogą się przycepic do wszystkiego
    bo nie dopełniono zgodnie z prawem czynnosc które nałozone sa z ustawy
    tylko ;
    z urzedem skarbowym to akurat nie problem (w tym przypadku)
    tajie sprawy traktuja ładodnie
    pojdizesz i zapytasz co dalej bo nie rozpocząłas i raczej po sprawie
    chyba ze juz uzyskałas przychód
    to wtedy naj najszybciej poddaj sie dobrowolnemu opodatkowaniu
    zakładam ze przychodu nie było
    więc i afery nie będzie

    gorzej z zusem
    w zgłoszeniu do ewidencji jest rubryka :data rozpoczęcia dzaiłalnosci
    sprawdz co mamsz wpisane
    raczej na 100 % masz juz wg tego dzaiłalność rozpoczetą
    tłumaczenie ze nie masz dochody nic nie da
    sa frimy które niemaja dochodu(i obrotu()przez lata
    ale to nie zawalna z zusu
    tłumaczyc się mozna na kilka sposobów
    efekt będzie taki ze zaproponuja ci rozłozenie na raty
    do brym argumentem moze buc np ze to jescze nie tak awno rozpoczeta
    działalnosc
    tłumazeniem moze byc n brak regonu ,lub zgłoszenia vat
    ale to nie przekonuje zusu
    rada jest taka
    napisz podanie (koniecznie na pismie zadne porady na gębe)
    ze nie rozpoczęłas i jescze nie zamierzasz prowadzic to wazne ze jescze nie
    zamierzasz
    zgłos jak najszybciej zawieszenie w ydziale handlu
    ale znowu nie napisz ze zawieszasz bo to sugeruje ze juz działsz
    ale ze zawieszasz nie rozpoczeta jescze działalnośc
    to moze byc (uzycie takiego słowa nierozpoczetą) wazne w przyszłosci
    przy awanturze z zusem
    bo to nie sa porady z ustawu
    a z praktyki
    z ustawy działasz
    z praktyki mussisz zaznaczyc na pismie ze zawieszasz nierozpoczeta
    działlnośc
    te sprawy tocząsię klika miesiecy
    zeby nie było takze za pól roku w(jak oprzegrasz) dadzą ci do zapłaty za
    cały okres

  • 3. Data: 2006-04-24 05:44:11
    Od: "autror" <a...@g...pl>

  • 4. Data: 2006-04-24 05:44:14