  • 91. Data: 2014-07-30 15:54:55
    Temat: Re: gorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Czy macie jakieś zdanie na temat gościa od między innymi rekuperatorów i
    > wentylacji mechanicznych co to się nazywa T. Brzęczykowski?

    Nie kojarzę nazwiska

    > Z publikowanych (licznych) komentarzy i rozmowy telefonicznej sprawia
    > wrażenie członka kościoła domu pasywnego. Ale może to nie wada i robi
    > dobre centrale?

    To nie musi być wada, ale może świadczyć o braku umiejętności racjonalnego
    myślenia i np. zaproponuje Ci centralę o 100% droższą ale za to 1%
    wydajniejszą.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 92. Data: 2014-07-30 16:03:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Jakie sterowniki tak pozwalają?

    Wybacz, ale nie pomnę teraz który model tak miał. Większość ma tylko tryb
    zimowy, ale na pewno któreś miały tylko tryb letni.

    Pozostaje samoróbka lub w niektórych przypadkach wystarczy na czas upałów
    zamiana kabelków idących od czujników temperatury wewnętrznej i zewnętrznej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 93. Data: 2014-07-30 16:05:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > A czemu nie fabryczne? Producenci się nie znają? Wątpię...
    > To dodatkowy przełącznik

    Bo centrala nie zna pory roku więc trzeba dodatkowy przełącznik by wiedziała
    czy ma pracować w trybie lato czy zima.

    A tanie centrale to nawet nie mają automatycznego bypassu tylko wymienną
    kasetę, więc trzeba by ją zmieniać w lecie dwa razy na dobę :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 94. Data: 2014-07-30 16:11:40
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-07-30 16:05, Ergie pisze:
> [...]
    >
    > A tanie centrale to nawet nie mają automatycznego bypassu tylko wymienną
    > kasetę, więc trzeba by ją zmieniać w lecie dwa razy na dobę :-)

    Bez jaj. Cyfrowy sterownik nie wie, czy jest lipiec czy grudzień? Nie ma
    kalendarza?

    Nie wierzę, że na rynku nie ma porządnych sterowników do rekuperatorów.
    Toż to proste jak parasol automatyczny z amortyzatorem.

    --
    MN

  • 95. Data: 2014-07-30 16:13:23
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-07-30 12:26, Myjk pisze:

    > Jasna sprawa. Co więcej właśnie doczytałem w innym miejscu, że masz Hand
    > Made Rekuperator ;) co też cokolwiek zmienia postać rzeczy. Ja też z
    > pewnością będę montować swój rekuperator. Gabarytowy. Toteż specjalnie pod
    > ten cel zaplanowałem całkiem spore pomieszczenie.

    W czym są lepsze takie samoróbki?
    Czytałem kilka stron wątku o takich reku na muratorze ale wątek ma setki
    stron i nie chce mi się przez nie przedzierać.
    Czemu "sklepowe" mają być wyraźnie gorsze?

    --
    MN

  • 96. Data: 2014-07-30 17:23:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 30 Jul 2014 15:48:42 +0200, Marcin N

    > A czemu nie fabryczne?
    > Producenci się nie znają?
    > Wątpię...

    Fabryczne są zawsze uniwersalne. Jak producent stwierdzi, że większość
    użytkowników ma jak Adaś, tj. że nie będzie się użytkownik w domu zamykać,
    to w ogóle ignoruje implementację danej funkcji -- bo po co sobie bez sensu
    powiększać koszty. Koszty, mój drogi, koszty. :>

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 97. Data: 2014-07-30 18:42:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 lipca 2014 15:32:31 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Jak pędzisz 100m3h, bo powyżej już hałasuje, to nic dziwnego...

    Nie, przy 100m3/h daje ledwo ~100W :) Pisalem o 300m3/h bo na tyle jest moja
    instalacja przygotowana. A wentyluje ok 500-600m3.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 98. Data: 2014-07-30 18:52:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 lipca 2014 16:05:02 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Bo centrala nie zna pory roku więc trzeba dodatkowy przełącznik by wiedziała
    > czy ma pracować w trybie lato czy zima.

    Ale po co jej znac pore roku?
    W Brinku programujesz temperature wewnetrzna powyzej ktorej jak na zewnatrz
    jest chlodniej to wlacza sie bypass. Nie ma znaczenia czy jest zima czy lato,
    jezeli w srodku ustawilem powyzej ~23stC (faktycznie gdzies wychodzi 24stC
    bo wentyluje tez chlodniejsze piwnice), a na zewnatrz jest chlodniej to sie
    bypass wlacza. Pora roku nie ma znaczenia - jest za cieplo to trzeba chlodzic.
    Nie trzeba do tego zadnych swoich sterownikow - Brink ma to "w cenie".
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 99. Data: 2014-07-31 11:10:34
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

> [...]

    > pewnością będę montować swój rekuperator. Gabarytowy. Toteż specjalnie pod
    > ten cel zaplanowałem całkiem spore pomieszczenie.

    Nie wiem, jak teraz ale kilka lat temu nie było na rynku dostępnych
    rozwiązań z dużym wymiennikiem przeciwprądowym i cichymi wentylatorami.

    > Czytałem kilka stron wątku o takich reku na muratorze ale wątek ma setki
    > stron i nie chce mi się przez nie przedzierać.
    > Czemu "sklepowe" mają być wyraźnie gorsze?

    Większość sklepowych ma tanie wentylatory prądu przemiennego - a więc głośne
    i biorące dużo prądu.
    Większość sklepowych ma małe wymienniki. A nawet jak są trochę większe i
    przeciwprądowe to są krótkie a o sprawności decyduje przede wszystkim
    długość wymiennika - bo wtedy powietrze ma więcej czasu na przekazanie
    energii.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 100. Data: 2014-07-31 11:14:20
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Bez jaj. Cyfrowy sterownik nie wie, czy jest lipiec czy grudzień? Nie ma
    > kalendarza?

    Ale tam nie ma "cyfrowych sterowników"!
    Cała logika to jest porównanie dwóch temperatur i wysterowanie jednego
    wyjścia (bypass). To wszystko.

    Zwykle nawet nie ma prostego programatora dobowego / tygodniowego.

    > Nie wierzę, że na rynku nie ma porządnych sterowników do rekuperatorów.
    > Toż to proste jak parasol automatyczny z amortyzatorem.

    :-)

    Pozdrawiam
    Ergie