  • 11. Data: 2014-07-24 12:18:12
    Temat: Re: gorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja?
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 lipca 2014 11:25:10 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > żeby potem nie cierpiał. On nie zrobi, bo daje 40 cm waty na dachu i mu nie
    > będzie klima potrzebna. Teraz ma ponad 30 stopni na poddaszu. :P

    Tylko dzieki grubej welnie wystarczy mu teraz klima 50% mocy niz jakby mial
    ciensza izolacje. Czyli klima ktora halasuje o polowe mniej :]
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2014-07-24 15:25:22
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-07-24 11:25, Myjk wrote:
    > Wg mnie dodanie ocieplenia na dachu nic nie da. Sąsiad się budował parę lat
    > temu akurat w czasie jak montowałem klimę narzekając na wysoką temp. na
    > moim poddaszu użytkowym -- oczywiście polecałem mu odrazu zrobić klimę,
    > żeby potem nie cierpiał. On nie zrobi, bo daje 40 cm waty na dachu i mu nie
    > będzie klima potrzebna. Teraz ma ponad 30 stopni na poddaszu. :P

    No dobrze. Czy należy zatem przyjąć, że nie da się zrobić porządnej
    izolacji poddasza użytkowego i koniec?

    Czy może jednakowoż jest jakaś nikła szansa i co zrobić ażeby jej nie
    stracić? To, że patrzeć fachowcom n ręce albo robić samemu to już
    zapisałem w kajeciku i nawet podkreśliłem podwójnym wężykiem. "Niemanie"
    okiem połaciowych również zapisałem. Co jeszcze?

    Piotrek

  • 13. Data: 2014-07-24 15:31:10
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-07-24 15:25, Piotrek wrote:
    > "Niemanie"
    > okiem połaciowych również zapisałem. Co jeszcze?

    Zapisz jeszcze "niemanie" piętra w ogóle ;-)
    Ja tak sobie zapisałem i nie żałuję ;-))

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 14. Data: 2014-07-24 15:36:41
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-07-24 15:31, quent wrote:
    > Zapisz jeszcze "niemanie" piętra w ogóle ;-)
    > Ja tak sobie zapisałem i nie żałuję ;-))

    No niestety niedasie. MPZP nakazuje "manie" poddasza użytkowego. Być
    może jedynie zasymulujemy użytkowość rzeczonego poddasza i wtedy problem
    automagicznie by się rozwiązał. Ale nie jest to jeszcze przesądzone.

    Piotrek

  • 15. Data: 2014-07-24 16:41:36
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > No dobrze. Czy należy zatem przyjąć, że nie da się zrobić porządnej
    > izolacji poddasza użytkowego i koniec?

    Da się bez problemu. Hasło klucz to "szczelina wentylacyjna".

    Mam ciemny dach szczelinę 4cm niecałe 30cm wełny i temperatura nie
    przekracza 25 stopni. Oczywiście mam wentylację mechaniczną i roletki na
    oknach dachowych (choć część z nich odsłoniętych).

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 16. Data: 2014-07-24 17:24:40
    Od: szary <s...@n...pl>

    decore-meble.pl wrote:

    > witam
    >
    > nurtuje mnie pytanie: na pietrze - a dom mam wysoki i izolowany 20 + 5 od
    > strony strychu, skosy niewielkie - w gorace dni jest ukrop. na dole jest
    > milutko i zimno a pietro + 10 stopni. prawdopodobnie winna jest czarna
    > blachodachowka.
    >
    > sie zastanawiam jak tanio zorganizowac delikatne chlodzenie pietra (3
    > pokoje + lazienka) czy klime wsadzic chlodzaco grzejaca czy rekuperator a
    > moze dorzucic jeszcze na wierzch na strychu 10 cm welny ?
    >
    > pozdrawiam
    > rt

    Temat mnie interesuje, jestem na etapie przyziemnia.
    Chciałem "trumnę" ale chyba się nie przebiję przez KB i architektów tzn. w
    rozsądnych pieniądzach (duża rozpiętość bez podpór bo jest słup).

    Co mozna zrobić, jak zaplanować, nim dojdę do dachu?

    Myślę o:
    - styro w stropodachu + trochę wełny(?) na wierzchu by mi styro nie stopiło
    - zaplanowałem trochę rurek na jaką wodę na poddasze
    - zaplanowałem rurę fi 200 do powietrza (ciągnąć/wpychać/etc.)
    - dach blachodachówka, wstępnie ~szara

    Może jakieś rurki z wodą między łatami, ktoś na muratorze coś takiego
    zrobił, były zdjęcia ale nie było skończone (dom) i brak wniosków (a teraz
    nie wiem czy odnajdę wątek).

    Okien dachowych "niemam", zaplanowana WM, bufor 1.2t + piec EG + wężownica
    solarna (solary z grzejników), GWC, bez req. i.. ogólny brak kasy na
    wszystko - czyli klimy raczej (kłamię, na pewno) nie będzie.

    Jak zminimalizować saunę? Ktoś zna jakieś pozytywne efekty z przepuszczaniem
    wody gdzieś w poddaszu?

  • 17. Data: 2014-07-24 22:14:31
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    klima +reku ale modul klimatyzacji od takich rekuperatory.pl to chyba 10 000
    czy cos (Arctic) zdzierstwo, oni to biora z Holandii gdzie reku kosztuje 50%
    ich ceny, dla Holendra to jak splunac (przy ich zarobkach) przekraczaja 2
    granice i cena 100% w gore. Ale klimy kanalowe, na allegro popatrz, tez nie sa
    tanie a moc z 3-5kW zapewne by byla potrzebna.

    Sam reku ma rodzina (od tych co podalem), to nic w upal nie da, w nocy o raptem
    kilka stopni zbija bo wietrzy ale nie jest ta instalacja przewymiarowana wiec
    zanim wzejdzie slonko to malo zdziala - malo miesza, jak otwierasz okna na
    przestrzal to czujesz klime, z reku nie :-) za mlo miesza :-( To dobre na zime
    albo w polaczeniu z GWC albo klima. Instalacja jest, przyda sie. Ale jak samemu
    dodac taki Artic? Split klima kupisz za 700zl, moze w wielkim pudle ze
    styropianu dac takiego splita (czesc wew) a reku przepcha powietrze juz po domu
    (wylaczamy wentylator w splicie), a co z jednostka zew? Wywiewem reku i tak
    samo z pudle to trzymac? Duzo miejsca zajmie hmmm moze nie wypalic albo sie
    przegzac etc. Moznaby zejsc ponizej 1000zl a nie 10 000...

    UWAGA - czy ktos ma folie 1 krycia z warstwa ALU? Jakis producent chyba welny
    mineralnej to mial w ofercie, duzo ciepla idzie od dachu przez
    promieniowanie... sa tez plyty KG kryte ALU od srodka (mozna samemu to zrobic,
    folia nie taka droga). Ma ktos? Pewnie by znacznie pomoglo na upaly, kazda
    izolacja kiedys przepusci cieplo, to nie termos! :)

    Uzytkownik "decore-meble.pl" <r...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...

  • 18. Data: 2014-07-24 22:18:19
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 lipca 2014 22:14:31 UTC+2 użytkownik forestdumb napisał:

> [...]
    > (wylaczamy wentylator w splicie), a co z jednostka zew? Wywiewem reku i tak

    Nastepny ;-) Reku pcha 100m3/h a klima bedzie naparzac 500-1000m3/h. Te
    instalacje sa ze soba niekompatybilne!

    > UWAGA - czy ktos ma folie 1 krycia z warstwa ALU? Jakis producent chyba welny
    > mineralnej to mial w ofercie, duzo ciepla idzie od dachu przez
    > promieniowanie...

    Pic na wode, marketing :-)

    > sa tez plyty KG kryte ALU od srodka (mozna samemu to zrobic,
    > folia nie taka droga). Ma ktos? Pewnie by znacznie pomoglo na upaly, kazda
    > izolacja kiedys przepusci cieplo, to nie termos! :)

    Kolejny pic na wode! Nie daj sie nabrac ze folia grubosci <1mm zatrzyma
    cieplo od czarnej dachowki :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2014-07-24 22:34:06
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-07-24 12:18, Adam pisze:

    > Tylko dzieki grubej welnie wystarczy mu teraz klima 50% mocy niz jakby mial
    > ciensza izolacje. Czyli klima ktora halasuje o polowe mniej :]
    > pozdr.

    Bzdura.
    Najwięcej ciepła dostaje się na poddasze poprzez okna, dlatego choćbyś
    dołożył metr wełny to już niewiele to zmieni.

  • 20. Data: 2014-07-24 22:43:22
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-07-24 15:25, Piotrek pisze:

> [...]
    > zapisałem w kajeciku i nawet podkreśliłem podwójnym wężykiem.
    > "Niemanie" okiem połaciowych również zapisałem. Co jeszcze?

    Dach musi być dobrze wentylowany. Wlot powietrza przez podbitkę, a przy
    kalenicy wyloty.
    Dzięki temu większość ciepła ucieka. Jeżeli nie będzie wentylacji to pod
    dachem będzie się utrzymywać o wiele wyższa temperatura, a tym samym
    więcej ciepła przeniknie przez wełnę.