  • 31. Data: 2014-07-25 11:59:54
    Temat: Re: gorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja?
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 25 lipca 2014 10:55:03 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Ile zmniejszy? Innymi słowy, jaką sprawność ma twój rekuperator?

    89-92% sprawnosc temperaturowa. Zmierzone.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 32. Data: 2014-07-25 12:05:46
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 25 lipca 2014 10:55:03 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Ile zmniejszy? Innymi słowy, jaką sprawność ma twój rekuperator?

    Tu masz moj test:

    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?108338-Opi
    nie-na-temat-rekuperatora-Brink-Renovent-HR&p=500637
    9&viewfull=1#post5006379

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 33. Data: 2014-07-25 12:07:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 25 Jul 2014 02:59:54 -0700 (PDT), Adam

    > 89-92% sprawnosc temperaturowa. Zmierzone.

    Okeeeeeej. Przy jakich wartościach?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 34. Data: 2014-07-25 12:14:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 25 lipca 2014 12:07:13 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Okeeeeeej. Przy jakich wartościach?

    Zobacz linka wyzej. Tam test byl przy 0stC na zewnatrz, czyli dosc blisko
    sredniej w sezonie zimowym. W lato nie mierzylem - przez wiekszosc czasu w
    lato od wieczora do rana jest jednak chlodniej na zewnatrz i uzywany jest
    automatyczny bypass w reku zeby chlodzic pomieszczenia (oczywiscie wiele to
    nie daje bo jak pisze od dawna - wentylacja jest za slaba zeby cokolwiek
    schlodzic).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 35. Data: 2014-07-25 12:18:47
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 25 lipca 2014 12:05:46 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Tu masz moj test:
    >

    > http://forum.muratordom.pl/showthread.php?108338-Opi
    nie-na-temat-rekuperatora-Brink-Renovent-HR&p=500637
> [...]

    Teraz już wiadomo dlaczego wszystko u Ciebie najlepsze. Sprawność temperaturowa. Co
    to kurwa jest sprawność temperaturowa i jak ma się do sprawności energetycznej? Mam
    czajnik co ma sprawność temperaturową 100%. Bo jak naleję do niego wody z lodem to ją
    zagotuje. Czy to znaczy że on prądu nie zużywa? Rekuperatory takie jakie można kupić
    w Polsce za możliwe do wydania pieniądze do różnicy temperatur na poziomie 15-20
    stopni mają sprawność energetyczną mniejszą niż moc potrzebna do uruchomienia w nim
    wentylatorów. Jakakolwiek dyskusja o sprawności energetycznej zaczyna się w sytuacji
    kiedy powierzchnia wymiennika ciepła jest zbliżona do powierzchni z jaką rekuperator
    współpracuje. Minimum to 1/3 m2 rekuperatora na 1m2 powierzchni.

  • 36. Data: 2014-07-25 12:22:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 25 lipca 2014 12:18:47 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

    > Teraz już wiadomo dlaczego wszystko u Ciebie najlepsze. Sprawność temperaturowa. Co
    to kurwa jest sprawność temperaturowa i jak ma się do sprawności energetycznej?

    Coz - poniewaz wilgotnosc w domu mam zwykle zblizona do wilgotnosci na
    zewnatrz to sprawnosc energetyczna jest mocno zblizona do sprawnosci
    energetycznej.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 37. Data: 2014-07-25 12:33:36
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Z rekuperacją na czas letni? ;)

    W lecie rekuperator "odzyskuje" zimno. Oczywiście nie działa tak
    spektakularnie jak w zimie gdy różnica temperatur wynosi 20 stopni ale z
    kratek wieje wyraźnie zimniejszym powietrzem niż temperatura za oknem.

    > Ba, zależy jeszcze jakie roletki -- bo niektóre bardziej szkodzą na
    > temperaturę niż pomagają. :)

    Mam zwykłe wewnętrze materiałowe, ale jasne. Nie są tak dobre jak
    zewnętrzne, ale za to tanie i wygodne w użyciu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 38. Data: 2014-07-25 12:36:39
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Można mieć piętro bez poddasza użytkowego. :P
    > Też zdecydowanie mniej problemów z temperaturą

    Wręcz przeciwnie. W dachu skośnym jak zrobisz szczelinę wentylacyjną to
    ciepłe powietrze płynie nią do góry i całość się ładnie wentyluje. W dachu
    płaskim wentylacja działa gorzej, a dach płaski bez wentylacji to taka sama
    sauna jak dach skośny bez wentylacji.

    > a i więcej miejsca na głowę. ;)

    To prawda. I łatwiej umeblować i jeszcze parę innych zalet by się znalazło.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 39. Data: 2014-07-25 12:37:55
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 25 lipca 2014 12:22:04 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >

    > Coz - poniewaz wilgotnosc w domu mam zwykle zblizona do wilgotnosci na
    >
    > zewnatrz to sprawnosc energetyczna jest mocno zblizona do sprawnosci

    Teraz prawdę napisałeś. W sumie poprawniej było by że sprawność energetyczna równa
    jest sprawności energetycznej. Co to jest sprawność temperaturowa? czy to ta głupota
    wymyślona przez sprzedawców rekuperatorów. A tutaj widzicie państwo jak zimne
    powietrze grzeje się do ciepłego. Na zewnątrz -25 wa do pomieszczenia wpada +20.
    Szkoda że nie mówią o tym że strumień wylatujący jest masowo 5 razy większy od
    strumienia wlatującego. Jak będzie potrzeba to zrobią strumień wylatujący 10 razy
    większy. I tak żaden Adam się nie zorientuje że go w chuja robią i będzie powtarzał
    informacje o cudzie.

  • 40. Data: 2014-07-25 12:46:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 25 lipca 2014 12:37:55 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

> [...]
    większy. I tak żaden Adam się nie zorientuje że go w chuja robią i będzie powtarzał

    Ale co to ma do rzeczy - rekuperator wymienia mi cale powietrze w domu
    gdzies co 2-3h. Uwazasz ze wilgotnosc na zewnatrz zmienia sie tak szybko,
    zeby roznice mialy zauwazalny wplyw na sprawnosc energetyczna w stosunku
    do temperaturowej? :)

    To co piszesz mialoby sens jakbym rekuperowal saune albo basen.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.