  • 11. Data: 2015-11-30 10:24:49
    Temat: Re: mBank - ikona PROWIZJI
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 listopada 2015 19:51:00 UTC+1 użytkownik MarekZ napisał:
    . Ano 16%.

    > Czy to w ogóle jest dozwolone w kontekście ustawy antylichwiarskiej? Bo ja
    > mam wrażenie, że to są jakieś jaja.
    Ale 16% prowizji przy kredycie gotówkowym nadzisiaj to nie taka najdroższa oferta.
    Oprocentowanie nie może być wyższe niż 10% wiec prowizje i ubezpieczenia wzrosły.
    165% prowizji przy gotówkowym to taka średnia rynkowe na dzisiaj,

  • 12. Data: 2015-11-30 10:33:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-29 o 19:50, MarekZ pisze:
    > Czy to w ogóle jest dozwolone w kontekście ustawy antylichwiarskiej?

    Nie ma takiej ustawy.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2015-11-30 14:21:31
    Od: "P03" <p...@b...invalid.org>

    > Nie ma takiej ustawy.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Pewnie..........
    To że nazwa potoczna "ustawa antylichwiarska" pokutuje
    nie zwalnia od podpierania się nią w dyskusji.
    Media i zwykli ludzie kojarzą tak bo tak łatwiej,
    a że formalna nazwa jest inna to sprawa drugorzędna.
    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,18634246,prezyde
    nt-podpisal-ustawe-antylichwiarskiej.html?disableRed
    irects=true
    http://www.wprost.pl/ar/516925/Sejm-przyjal-noweliza
    cje-ustawy-antylichwiarskiej/
    Wszyscy z wyjątkiem funkcjonariuszy na posterunku
    dobrze kojarzą sobie tę ustawę, tylko oni nie.
    :-)

    --
    P03

  • 14. Data: 2015-11-30 14:32:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-30 o 14:21, P03 pisze:

> [...]
    cje-ustawy-antylichwiarskiej/

    > Wszyscy z wyjątkiem funkcjonariuszy na posterunku
    > dobrze kojarzą sobie tę ustawę, tylko oni nie.

    Pomieszanie z poplątaniem. Mylisz jeden artykuł kc (o odsetkach
    maksymalnych) z ustawą reglamentującą działalność instytucji
    pożyczkowych (która jeszcze na dobre nie obowiązuje).

    Używając odpowiedniej terminologii nie zadawało by się potem głupich
    pytań "co na wysokie RRSO mówi ustawa antylichwiarska", bo albo się tym
    nie zajmuje (bo reguluje tylko odsetki, a nie inne opłaty), albo jeszcze
    nie obowiązuje.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2015-11-30 19:57:10
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]

    > kredytu gotówkowego. Ano 16%.
    >
    > Czy to w ogóle jest dozwolone w kontekście ustawy antylichwiarskiej? Bo

    tak, możliwe
    max oprocentowanie to 10% ale prowizje i ubezpieczenia to co innego

    są banki (ładnie się reklamują), które mają oprocentowanie <5% ale
    prowizja do 30%!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 16. Data: 2015-12-04 04:09:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" n3g5sk$h2e$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > Bierze się kartę kredytową i robi przelew z karty (prowizja rzędu 2-3%
    > (np. ING, Rajfi), a można trafić i mniej na pewno (być może BPH albo
    > oferty negocjowane). BZWBK ma chyba pierwszy przelew z karty za darmo.

    > Opcjonalnie kredyt odnawialny, ale KK znacznie łatwiej dostać.

    Do 10 k oferuje Citi na KK Simplicity.
    Za 10 kpln na rok trzeba **ponoć** zapłacić 10240 pln.
    10240/10000=1,024 czyli raptem 2.4%

    http://danutac.com.pl/kredytowka.htm <-- dorzucam 6 dych w razie czego

    (drugi klawisz od lewej i ostatnia karta na dole)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'