  • 1. Data: 2005-08-17 08:46:12
    Temat: mala kafejka- pytanie
    Od: "paten" <n...@n...pl>

    Witam!
    Proboje uporac sie z brakiem pracy. Trafilem na projekt unijny adresowany do
    bezrobotnych chcacych otworzyc wlasna dzialalnosc gospodarcza. Mialem kiedys
    maly sklepik, tak wiec mam juz jakies doswiadczenie. Niemniej wypadlem z
    obiegu i chcialbym Was prosic o pomoc.
    Mieszkam w trojmiescie i tutaj chcialbym zaczac dzialac.
    Moim pomyslem jest niewielka kawiarenka polaczona z galeria.
    Widzialem kilka takich miejsc.
    Zastanawiam sie nad wymogami odbioru sanepidowskiego.
    Chcialbym w mojej kawiarni serwowac kawe i herbate oraz sprzedawac zakupione
    u kogos ciasta, badz inne wyroby, ktorych sam nie bede przygotowywac. Czy
    musze wszystkie wymogi jakie nalozone sa na gastronomie spelnic?

    Konkretnie chodzi mi o to czy musi byc:
    -oddzielna toaleta i sztania dla pracownikow niedostepna dla klientow?
    - niezalezne wejscie przeznaczone na dostawe towaru oraz wynoszenie smieci?
    czy tez jedno wejscie , ktorym klienci, pracownicy, towar i smieci beda
    wchodzic i wychodzic wystarczy?
    - czy sa inne specyficzne wymogi? Nie mam jeszcze lokalu, wiec zastanawiam
    sie jakiego lokalu szukac, Co musi byc ponad sale konsupcyjna, zaplecze,
    toalete dla klientow oraz glownym wejsciem w mojej kawiarni zgodnie z
    ustawa?

    Rozpatruje jeszcze kilka innych pomyslow na otwarcie wlasnej dzialalnosci.
    Gdyby ktos zechcial sie ze mna podzielic swoimi pomyslami na otwarcie
    niewielkiej DG za 10-20 tys serdecznie prosze o pomoc

    Pozdrawiam
    Pawel Jaskolski

  • 2. Data: 2005-08-17 12:42:52
    Temat: Re: mala kafejka- pytanie
    Od: "Kuba P" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Konkretnie chodzi mi o to czy musi byc:
    > - oddzielna toaleta i sztania dla pracownikow niedostepna dla klientow?

    obawiam się, że musi

    > - niezalezne wejscie przeznaczone na dostawe towaru oraz wynoszenie smieci?
    > czy tez jedno wejscie , ktorym klienci, pracownicy, towar i smieci beda
    > wchodzic i wychodzic wystarczy?

    obawiam się, że nie wystarczy, czyli dwa wejścia potrzebne.
    nawet nie tylko z powodów sanitarnych, ale ppoż

> [...]
    > sie jakiego lokalu szukac, Co musi byc ponad sale konsupcyjna, zaplecze,
    > toalete dla klientow oraz glownym wejsciem w mojej kawiarni zgodnie z

    na pewno profesjonalna zmywarka (z wyparzaniem powyżej 90st.- nie może być taka
    zwykła ze sklepu AGD), na pewno niezależne drogi dla naczyń czystych i brudnych,
    na pewno powierzchnie łatwo zmywalne, jeżeli ma to być w piwnicy musi być
    specjalna zgoda (to się chyba nazywa "zgoda na zaniżenie"), do tego również
    wyjaśnione kwestie wentylacji oraz zabezpieczenie sąsiedztwa przed hałasem.

    > Rozpatruje jeszcze kilka innych pomyslow na otwarcie wlasnej dzialalnosci.
    > Gdyby ktos zechcial sie ze mna podzielic swoimi pomyslami na otwarcie
    > niewielkiej DG za 10-20 tys serdecznie prosze o pomoc

    nie otworzysz kawiarni za 20 tysięcy, obawiam się.
    sam ekspres to jakieś 4 kPLN, do tego zmywarka, lodówki, lada chłodnicza do
    ciast, wyposażenie sanitarne, meble, zastawa, sztućce etc... no i trochę w towar
    trzeba wpakować na dzień dobry. A reklama?

    oczywiście, moje spostrzeżenia dotyczą kawiarni w której kawę będziesz dawał z
    ekspresu, w filiżance (a nie w plastiku), a ciastka - na talerzykach a nie
    tackach z tektury...

    Aha - no i kieruję się raczej wymogami formalnymi. W rzeczywistości można trafić
    na wyrozumiałego inspektora, który przepuści np amatorską zmywarkę (mi
    pozwolił), ale można też trafić na upierdliwca.

    Życzę w każdym razie powodzenia.
    Kuba Paluszkiewicz

  • 3. Data: 2005-08-18 14:33:32
    Od: b...@o...pl

> [...]
    > na wyrozumiałego inspektora, który przepuści np amatorską zmywarkę (mi
    > pozwolił), ale można też trafić na upierdliwca.

    też się do tego przymierzam. bardziej jako sklep z wypiekami (ciasta, ciastka,
    pączki) bo wydaje mi się że to jest jeszcze nisza rynkowa.
    na pewno nie może być pieczone "u babci" to tylko w polskich i amerykańskich
    serialach. musi być wtedy (kuchnia, człowiek" wszystko odebrane przez sanepid.
    PIP i...
    lepiej kupić hurtem gotowe u znanego cukiernika. ja mam właśnie taki plan
    mieszkam na wsi - gdzieś 1500 ludzi - i jest cukiernik od początku świata a
    taką chałe robi że.. i zgodnie z tym co wyczytałem w pierwszapraca śmiało
    trzeba konkurować.