  • 1. Data: 2008-02-06 17:21:39
    Temat: niedozwolony zapis w umowie ?
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Czy zapis: "pracownik po ustaniu stosunku pracy zobowiazuje sie przez dwa
    lata do niezakladania konkurencyjnej dzialalnosci" bez kwoty odszkodowania
    jest legalny ? Pracownik zatrudniony na umowe o prace.

    K.

  • 2. Data: 2008-02-06 17:49:18
    Temat: Re: niedozwolony zapis w umowie ?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 06.02.2008 Krzysztof <o...@w...pl> napisał/a:
    > Czy zapis: "pracownik po ustaniu stosunku pracy zobowiazuje sie przez dwa
    > lata do niezakladania konkurencyjnej dzialalnosci" bez kwoty odszkodowania
    > jest legalny ? Pracownik zatrudniony na umowe o prace.

    Jest wazny, ale odszkodowanie w wysokości 1/4 wynagrodzenia i tak się
    należy.
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 3. Data: 2008-02-06 18:01:52
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    .

    > Jest wazny, ale odszkodowanie w wysokości 1/4 wynagrodzenia i tak się
    > należy.
    A jak nie ma nic o odszkodowaniu ? Jak po miesiacu nie zaplaci moge
    zakladac dzialalnosc?

    K.

  • 4. Data: 2008-02-06 20:15:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A jak nie ma nic o odszkodowaniu ? Jak po miesiącu nie zapłaci mogę
    > zakładać działalność?

    na pewno możesz go pozwać o tę 1/4. Ewentualnie możesz złożyć pozew o
    ustalenie, że zobowiązanie nie istnieje z tego powodu, że gość nie płaci Ci
    odszkodowania, ale sądzę, że sąd nie przystanie na to.

  • 5. Data: 2008-02-06 21:08:15
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:focsrp$o5s$1@inews.gazeta.pl Krzysztof
    <o...@w...pl> pisze:

    > A jak nie ma nic o odszkodowaniu ?
    Nie ma znaczenia. Minimalne 25% wynagrodzenia wyliczanego za okres równy
    okresowi obowiązywania zakazowi konkurencji należy się i tak.

    > Jak po miesiacu nie zaplaci moge zakladac dzialalnosc?
    Tak, art. 101^2 §2 KP.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2008-02-07 01:56:01
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Jotte wrote:

    > W wiadomości news:focsrp$o5s$1@inews.gazeta.pl Krzysztof

    > Nie ma znaczenia. Minimalne 25% wynagrodzenia wyliczanego za okres równy
    > okresowi obowiązywania zakazowi konkurencji należy się i tak.

    Gwoli ciekawości ... te 25% to od brutto czy od netto? W sumie w KP jest "od
    otrzymanych". Pytanie czy pracownik dostający 2500zł na rękę, otrzymuje
    2500zł czy 3700 (pi*drzwi kwota brutto od 2500 na rękę).

    > Tak, art. 101^2 §2 KP.

    Czy tutaj pracownik ma dowolność? Tzn może się domagać mimo wszystko
    odszkodowania za okres zakazu, czy też jeżeli pracodawca się spóźnia, to z
    automatu zakaz przestaje obowiązywać (jeżeli tak, to bardzo łatwy sposób na
    wymiksowanie się z zakazu przez pracodawcę).

    p. m.

  • 7. Data: 2008-02-07 20:03:01
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fododr$9p5$1@inews.gazeta.pl mvoicem <m...@g...com>
    pisze:

    > Gwoli ciekawości ... te 25% to od brutto czy od netto? W sumie w KP jest
    > "od otrzymanych". Pytanie czy pracownik dostający 2500zł na rękę,
    > otrzymuje 2500zł czy 3700 (pi*drzwi kwota brutto od 2500 na rękę).
    Brutto. Pracownik _otrzymuje_ 3700, musi jednak zapłacić zaliczkę na podatek
    dochodowy. Ale żeby broń boże nie zapomniał i aby nie musiał się trudzić, to
    ustawodawca szlachetnie zobligował do tego pracodawcę i fiskus wyciąga łapę
    już u źródła. ;)
    I tak samo z wypłatą odszkodowania.

    > Czy tutaj pracownik ma dowolność?
    IMO tak.

> [...]
    > automatu zakaz przestaje obowiązywać (jeżeli tak, to bardzo łatwy sposób
    > na wymiksowanie się z zakazu przez pracodawcę).
    Nie tak bardzo, bo pracownik może jednak dochodzić wypłaty odszkodowania - w
    końcu zawarto umowę.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2008-02-07 21:50:18
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Jotte wrote:

> [...]
    > trudzić, to ustawodawca szlachetnie zobligował do tego pracodawcę i fiskus

    A czy od odszkodowania jest potrącany ZUS?. Czyli inaczej mówiąc, pracownik
    dostaje do ręki 25% tego co dostawał netto do tej pory?

    p. m.

  • 9. Data: 2008-02-07 21:59:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fofucr$d14$1@inews.gazeta.pl mvoicem <m...@g...com>
    pisze:

    > A czy od odszkodowania jest potrącany ZUS?.
    Powiem otwarcie, że nie mam pojęcia.

    > Czyli inaczej mówiąc,
    > pracownik dostaje do ręki 25% tego co dostawał netto do tej pory?
    To nie jest całkiem tak, że "do tej pory". Zajrzyj do KP, to się przekonasz.

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2008-02-07 22:33:46
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Jotte wrote:

    > W wiadomości news:fofucr$d14$1@inews.gazeta.pl mvoicem <m...@g...com>

    > Powiem otwarcie, że nie mam pojęcia.

    > To nie jest całkiem tak, że "do tej pory". Zajrzyj do KP, to się
    > przekonasz.

    No przy założeniu że płaca jest stała oraz pracodawca wypłaca to w ratach
    miesięcznych, to wychodzi "do tej pory" :). Pytanie tylko czy brutto - PIT
    czy brutto - ZUS - PIT.

    p. m.