  • 1. Data: 2007-02-05 20:23:20
    Temat: podatek belki -akcje pracownicze - koszty
    Od: "mariusz" <m...@p...onet.eu>

    Witam
    Mam problem dostałem akcje pracownicze w 1999 roku sprzedałem je na giełdzie
    w wrześniu 2006 dostaeł pit z biura maklerskiego i myślałem że tam bedzie
    całe rozliczenie za ile sprzedałem jakie koszty prowizja + rachunek a tu nic
    tylko przychód.
    Czy ktos wie co moge zaliczyć w koszty i na jakiej podstawie jakie
    potrzebuje dokumenty?

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2007-02-06 08:48:47
    Temat: Re: podatek belki -akcje pracownicze - koszty
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 05 Feb 2007 21:23:20 +0100, mariusz napisał(a):

> [...]
    > tylko przychód.
    > Czy ktos wie co moge zaliczyć w koszty i na jakiej podstawie jakie

    Możesz zaliczyć w koszty właśnie prowizję od sprzedaży i koszt prowadzenia
    rachunku. Musisz mieć w tyn calu jakikolwiek dokument potwierdzający
    wysokośc tych kosztów (np wyciąg z rachunku inwestycyjnego). Sprawą
    dyskusyjną jest czy możesz odliczyć tylko koszty prowadzenia rachunku w
    roku 2006, czy także wcześniejszych. Nie znam interpretacji oficjalnych. Z
    nieoficjalnych widziałem cztery różne i wszystkie wydają mi się zgodne z
    przepisami :)
    1. W roku 2006 odliczasz koszty wszystkich lat od roku 1999
    2. W roku 2006 odliczasz koszty wszystkich lat począwszy od roku w którym
    wprowadzono podatek od dochodów kapitałowych.
    3. W poprzednich latach powinieneś składać PIT-38 wykazując stratę, którą
    rozliczasz na zasadach normalnych - czyli w ciągu 5 lat nie więcej niż 50%
    rocznie.
    4. Nie masz prawa odliczać kosztów prowadzenia rachunku z lat w których nie
    miałeś dochodów kapitałowych.