  • 1. Data: 2014-11-01 21:45:05
    Temat: podłoga z desek, na podłogę z desek?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    Ostatnio mam szalone pomysły, ale za małą wiedzę żeby stwierdzić czy tak
    się da czy nie. Stara podłoga ma fatalny wygląd, ale sprawia wrażenie
    stabilnej, niema zapadlisk. chciałbym ją przykryć nowymi deskami. Ale
    przydało by się ją wygłuszyć. wymyśliłem takie coś. na istniejącą
    podłogę kładę listwy... jakeiś 5cm wysokie, pomiędzy listwy wełnę
    mineralną i na to nowe deski. Jakie muszą być odległości pomiędzy
    listwami i jaka grubość desek?
    Czy jako opcje dodatkową moge zastosować jakieś podkłady gumowe pomiędzy
    listwy a deski - w celu wyciszenia stuków?

    ToMasz

  • 2. Data: 2014-11-05 13:12:28
    Temat: Re: podłoga z desek, na podłogę z desek?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > witam
    > Ostatnio mam szalone pomysły, ale za małą wiedzę żeby stwierdzić czy tak
    > się da czy nie.

    Widzę że się nie poddajesz to już chyba 4 wątek :-)
    Nie sądzę byś kiedyś otrzymał radę w stylu "zrób to i to - na pewno
    zadziała". Stara podłoga z desek to temat rzeka i ciężko coś idealnie na
    odległość doradzić.

> [...]
    > jakeiś 5cm wysokie, pomiędzy listwy wełnę mineralną i na to nowe deski.
    > Jakie muszą być odległości pomiędzy listwami i jaka grubość desek?

    Im gęściej podeprzesz tym lepiej, ale tym więcej masz roboty z poziomowaniem
    tych legarów.
    Deski PW to chyba standardowo mają grubość ok. 2,5 cm. Jeśli tak to ja bym
    dawał co ok. 60cm. Ale nie mam na poparcie tego pomysłu żadnego papierka :-)
    Tak mi podpowiada doświadczenie. Przy podparciu co 90cm na pewno się
    uginają, więc musi być mniej, a ile dokładnie to wyjdzie z długości desek i
    wymiarów pokoju. Np aby nie docinać desek dla desek 2,4m i dla 3m wychodzi
    rozstaw równo 60cm, dla 2,5m rozstaw 62,5cm.

    > Czy jako opcje dodatkową moge zastosować jakieś podkłady gumowe pomiędzy
    > listwy a deski - w celu wyciszenia stuków?

    Tak są specjalne podkładki pod legary i ja bym je właśnie tam dał - czyli
    pomiędzy te jak to nazywasz listwy* a starą podłogę.

    * - fachowo to są "łaty" a nie "listwy", ale w Twojej nowej podłodze będą
    pełniły funkcję legarów.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2014-11-05 13:46:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 5 listopada 2014 13:12:38 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

> [...]
    > dawał co ok. 60cm. Ale nie mam na poparcie tego pomysłu żadnego papierka :-)

    Moze sie przydac:

    http://www.drewniany-taras.pl/jakie-powinny-by%C4%87
    -odst%C4%99py-pomi%C4%99dzy-legarami.htm

    pozdr.

    --
    Adam Sz.