  • 11. Data: 2020-05-28 09:16:58
    Temat: Re: prawo pocztowe
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj , 27 maj 2020 w
    news:c278dd79-64d2-46f2-a44e-70786690b8bb@googlegrou
    ps.com
    napisałeś/aś:

    > cyt.
    > Ważne!
    > Jeśli spodziewasz się takiej przesyłki, odwiedź pocztę, na którą
    > miała zostać dostarczona. Pamiętaj jednak, by zabrać ze sobą
    > dokument tożsamości.
    > https://www.poczta-polska.pl/paczki-i-listy/odbior/p
    oste-restante/

    > Regulaminu nie czytałem, sam możesz sobie zerknąć co tam naskrobali.

    Nie ma ragulaminu, a taki zapis na www ma taką samą wartość(czy tak?),
    jak strona lidla na której szynka jest po 10zł, podczas gdy w sklepie
    jest cena 15. Sprzedadzą mi po 15 mogę się założyć.

  • 12. Data: 2020-05-28 19:23:06
    Od: g...@g...com

    użytkownik pueblo napisał:

    > Nie ma ragulaminu

    Jest na stronie poczty. Nie dość że niegramotny, to jeszcze
    pieniacz.

    Dla niegramota
    gógiel + "poczta regulamin" = pierwszy link

  • 13. Data: 2020-05-28 21:52:46
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj , 28 maj 2020 w news:ad6a90d5-4b64-44f6-a12c-b951f7ae88d1
    @googlegroups.com napisałeś/aś:

    > Jest na stronie poczty. Nie dość że niegramotny, to jeszcze
    > pieniacz.
    >
    > Dla niegramota
    > gógiel + "poczta regulamin" = pierwszy link

    No co ty Baltazarze Gąbka? Nic tam nie naskrobali. I dlatego sądziłem, że
    piszesz o regulaminie Poste Restante, który nie istnieje. Taki bystrzak
    jak ty powinien był sie tego domyśleć po przeczytaniu całego wątku.

  • 14. Data: 2020-05-28 22:37:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dz. U. 2012 poz. 1529
    USTAWA z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe
    Rozdział 1 Przepisy ogólne

    Art. 3. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    9) nadanie na poste restante - polecenie doręczenia przesyłki pocztowej lub
    wypłacenia ADRESATOWI kwoty pieniężnej określonej w
    przekazie pocztowym w placówce pocztowej, wskazanej przez nadawcę jako miejsce
    doręczenia;

    Rozdział 3 Świadczenie usług pocztowych
    Art. 37. 1. Przesyłkę pocztową lub kwotę pieniężną określoną w przekazie pocztowym
    doręcza się ADRESATOWI pod adresem wskazanym na
    przesyłce, przekazie lub w umowie o świadczenie usługi pocztowej.

  • 15. Data: 2020-06-01 15:23:57
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj pueblo, 26 maj 2020 w
    news:5eccd43e$0$17349$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Witaj , 25 maj 2020 w
    ps.com

    > Taki stan miał miejsce zanim pojawiło się rodo, więc to nie jest
    > najistotniejsze.
    > W każdym razie chciałem tylko dopisać, że próbowałem sie coś
    > dowiedzieć pisząc emaile do PP. Odpisywał mi ktoś podpisujący się
    > Zespół Doradców Klienta. Mogę tylko powiedzieć, że z całą pewnością
    > zespół - ale Downa.

    W czwartym emailu dostałem w końcu odpowiedź:
    "Informujemy, że po weryfikacji zgłoszenia potwierdzamy możliwość
    odbioru przesyłek nierejestrowanych bez weryfikacji tożsamości.
    Przepraszamy za wcześniejszą niedoprecyzowaną odpowiedź."

    Dopiero jednak, jak napisałem wcześniej wielką czcionką pytanie:
    Czy przesyłka NIEREJESTROWANA nadana na Poste Restante staje się w
    momencie odbioru przesyłką REJESTROWANĄ?

    Dotarło, he he.

    W sumie nie o to było najważniejsze w moim pierewszym poście na grupie,
    ale skoro nikogo to nie interesuje, to założę, że miałem rację, co do
    logicznych konsekwencji potencjalnych przepisów.