  • 11. Data: 2020-04-07 18:32:55
    Temat: Re: rozliczenie kosztów po roku
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 06.04.2020 o 13:44, Janusz pisze:

    > Zmień na G13, jest jeszcze lepsza.

    Nie ma u mnie.
    Poza tym z samego opisu - nie jestem przekonany, że wyszło by lepiej.
    Zależy jeszcze jakie są stawki.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 12. Data: 2020-04-07 20:00:45
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-07 o 18:32, Kżyho pisze:

    > Nie ma u mnie.
    > Poza tym z samego opisu - nie jestem przekonany, że wyszło by lepiej.
    > Zależy jeszcze jakie są stawki.

    Wg stawek w Turonie to sie opłaca:
    od 1.04 do 30.09 masz
    od 7-13 ranna50gr/kwh, od 13-19 i 22-7 tania po 27gr/kwh i od 19 - 22
    droga po 80gr/kwh

    od 1.10 do 31.03
    od 7-13 ranna 50gr/kwh, 13-16 i 21-7 tania 27gr/kwh i od 16 - 21 droga
    po 80gr

    --
    Janusz

  • 13. Data: 2020-04-07 22:00:44
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-04-07 o 20:00, Janusz pisze:
> [...]
    > droga po 80gr/kwh
    >
    > od 1.10 do 31.03
    > od 7-13 ranna 50gr/kwh, 13-16 i  21-7 tania 27gr/kwh    i od 16 - 21

    Serio płaca się całe życie żyć wg stawek dostawcy prądu? Obca firma
    ustala, kiedy masz co robić? To jest warte zaoszczędzenia 20 zł miesięcznie?

    --
    MN

  • 14. Data: 2020-04-07 23:15:45
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 kwietnia 2020 22:01:05 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Serio płaca się całe życie żyć wg stawek dostawcy prądu? Obca firma
    > ustala, kiedy masz co robić? To jest warte zaoszczędzenia 20 zł miesięcznie?

    a ile wg ciebie wynosi kwota wg przy której poddałbyś sie obcej firmie? pytanie
    raczej retoryczne.

    b.

  • 15. Data: 2020-04-08 08:26:33
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-04-07 o 23:15, Budyń pisze:

    > a ile wg ciebie wynosi kwota wg przy której poddałbyś sie obcej firmie? pytanie
    raczej retoryczne.

    W tym sęk, że nie jest to pytanie retoryczne. Włączanie pralki,
    zmywarki, żelazka, czajnikia nie wtedy, kiedy to potrzebne, ale wtedy
    gdy ktoś mi 'pozwoli'. To są działania podświadome, bo po cichu wiesz,
    że będzie taniej i chcesz to 'wykorzystać'.

    Ja nie potrafiłem się do tego dostosować. A gdy zacząłem liczyć, czy
    opłaca mi się dwutaryfowość bez zmiany nawyków - to wyszło, że nie.

    --
    MN

  • 16. Data: 2020-04-08 09:07:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 8 kwietnia 2020 08:26:52 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Ja nie potrafiłem się do tego dostosować. A gdy zacząłem liczyć, czy
    > opłaca mi się dwutaryfowość bez zmiany nawyków - to wyszło, że nie.

    Ja kiedyś policzyłem że bardzo duży udział w zuzyciu maja u mnie urzadzenie chodzące
    nonstop. A wtedy w dwóch taryfach energia przez nie zżarta wychodzi taniej
    Do tego weekendy gdy sporo róznych innych elektronarzędzi używam itp
    Juz 3 lata będzie jak zmieniłem g11 na g12W żadnych nawyków nie zmieniliśmy. Zmywarka
    odkąd nam sie zapaliła to nie zaryzykujemy jej włączyć podczas snu, a i tez od tego
    czasu pralki pod naszą nieobecność nie włączamy.
    Więc praktycznie bez zmiany nawyków a rachunki odczuwalnie spadły
    W maju minie 3 lata jak mam g12W
    Z 1 kwietnia 2020 stany licznika to:

    Łącznie 12932kWh z czego
    "tańsza"- 8167kWh
    "droższa"4765kWh

    Więc wychodzi ze 63% Energi zużywam w tańszej taryfie
    W połowie ubiegłego roku tabelkę poczyniłem z cenami w Energa i jeśli nie popełniłem
    gdzieś błędu to wtedy(teraz minimalnie drożej)
    G11 kosztowało 0,5941 zł/kWh
    G12W tania- 0,3246 zł/kWh
    G12w droga- 0,702 4zł/kWh

    Gdybym to 12932kWh zużył w G11 to zapłaciłbym ok 7700zł
    W G12W zapłaciłem ok 6000zł
    Różnica 1700zł czyli prawie 50zł miesięcznie

    Bez jakichkolwiek zmian nawyków.
    Czy warto czy nie warto niech każdy sobie odpowie

  • 17. Data: 2020-04-08 21:44:44
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-04-08 o 09:07, Kris pisze:
> [...]
    > Różnica 1700zł czyli prawie 50zł miesięcznie
    >
    > Bez jakichkolwiek zmian nawyków.
    > Czy warto czy nie warto niech każdy sobie odpowie

    Brzmi zachęcająco.

    --
    MN

  • 18. Data: 2020-04-09 09:12:51
    Od: Cezary <c...@p...fm>

> [...]
    > Różnica 1700zł czyli prawie 50zł miesięcznie
    >
    > Bez jakichkolwiek zmian nawyków.
    > Czy warto czy nie warto niech każdy sobie odpowie

    Czyli najprościej poświęcić jeden typowy dzień i spisać przez dobę
    licznik prądu dokładnie w godzinach zmiany taryf. Następnie policzyć
    zużycie dla każdej taryfy i porównać z obecną w ujęciu miesięcznym.
    Powinna wyjść opłacalność.
    CezaryT

  • 19. Data: 2020-04-09 09:21:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 kwietnia 2020 09:13:33 UTC+2 użytkownik Cezary napisał:

    > Czyli najprościej poświęcić jeden typowy dzień i spisać przez dobę
    > licznik prądu dokładnie w godzinach zmiany taryf. Następnie policzyć
    > zużycie dla każdej taryfy i porównać z obecną w ujęciu miesięcznym.

    Plus uwzględnić soboty, niedziele i inne dni ustawowo wolne od pracy
    Jeśli dobrze liczę to w 2020 takich dni jest 113.

  • 20. Data: 2020-04-09 09:37:39
    Od: Budyń <b...@g...com>

> [...]

    > licznik prądu dokładnie w godzinach zmiany taryf. Następnie policzyć
    > zużycie dla każdej taryfy i porównać z obecną w ujęciu miesięcznym.

    no ale skąd weźmiesz "typowy dzień"? Raz jedzie pralka, raz żelazko, innym razem
    kuchnia elektryczna. One (zapewne) nie idą codziennie.
    Plus tanie weekendy, tak chyba nie doliczysz.
    Prędzej juz kierowałbym sie doswiadczeniami innych jak Kris -nie zmienia się sposobu
    życia a rachunki mniejsze.

    b.